ادامه ورود مهاجران و پناهجویان از ترکیه به یونان

ادامه ورود مهاجران و پناهجویان از ترکیه به یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها مهاجر و پناهجو با گذشتن از مرز آبی ترکیه، روز دوشنبه خود را به جزیره لسبوس در یونان رساندند. اکثر این افراد، که تعداد زیادی زن و کودک نیز در

آگهی

صدها مهاجر و پناهجو با گذشتن از مرز آبی ترکیه، روز دوشنبه خود را به جزیره لسبوس در یونان رساندند. اکثر این افراد، که تعداد زیادی زن و کودک نیز در میان آنها دیده می شود، در وضع جسمانی نامناسبی قرار دارند.

به گزارش «سازمان بین المللی مهاجرت»، تنها در دو هفته اول سال جاری میلادی بیش از ۱۸ هزار مهاجر و پناهجو، اکثراً از طریق ترکیه، وارد اروپا شده اند. جزیره لسبوس در یونان دروازه اصلی ورود این افراد به شمار می رود. بنا به برآوردها، تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار مهاجر و پناهجو از این مسیر به شمال و غرب اروپا رفته اند.

همزمان، گزارشها از سرگردان ماندن صدها نفر در مرز یونان و مقدونیه حکایت دارد. به گزارش پلیس محلی، در درگیری تعدادی از مهاجران افغان و پاکستانی در مرز مقدونیه، یک پاکستانی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

کشورهای حوزه بالکان اخیراً مقررات سخت تری برای محدودسازی ورود مهاجران و پناهجویان وضع کرده اند، و نیروهای پلیس این کشورها هم بر شدت برخورد خود با مهاجران و پناهجویان افزوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند