سارا پیلین جمهوریخواهان را دعوت کرد به دونالد ترامپ رای بدهند

سارا پیلین جمهوریخواهان را دعوت کرد به دونالد ترامپ رای بدهند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سارا پیلین، یکی از چهره های جنبش تی پارتی و کاندیدای ناکام برای معاونت ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸، جمهوریخواهان را دعوت کرد به دونالد ترامپ رأی بدهند

آگهی

سارا پیلین، یکی از چهره های جنبش تی پارتی و کاندیدای ناکام برای معاونت ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸، جمهوریخواهان را دعوت کرد به دونالد ترامپ رأی بدهند. فرماندار سابق آلاسکا که در برنامۀ انتخاباتی این نامزد جمهوریخواه در ایالت آیوآ شرکت کرده بود، وی را تنها امید آمریکا به «بازگرداندن شکوه و بزرگی به این کشور» دانست.

رای گیری های اولین مرحله از انتخابات مقدماتی نامزدهای جمهوریخواه برای ریاست جمهوری آمریکا از روز اول فوریه در این ایالت آغاز می شود.

دونالد ترامپ از نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ است و تاکنون نیز همراه با تد کروز در صدر نظرسنجی های صورت گرفته از هواداران این حزب قرار گرفته است.

روز سه شنبه و بلافاصله پس از این برنامۀ انتخاباتی در شهر امس، خانوادۀ جان وین بازیگر فقید آمریکایی انتشار خبر حمایت بنیاد جان وین از دونالد ترامپ را تکذیب کردند. اتان وین، پسر این بازیگر سرشناس آمریکایی و رئیس موسسه و بنیاد وین در اطلاعیه ای اعلام حمایت از این نامزد جمهوریخواه توسط این بنیاد را غیرواقعی دانست.

دونالد ترامپ که اظهارات وی علیه مسلمانان و مهاجران در آمریکا واکنش های زیادی را برانگیخته، اعلام کرده است در صورت ریاست جمهوری دیواری را میان این کشور و مکزیک احداث خواهد کرد تا مانع ورود مکزیکی ها به آمریکا بشود. وی همچنین یکی از مخالفان توافق اتمی با ایران و لغو تحریم های وضع شده علیه این کشور است.

اظهارات وی در مورد مناطق خطرناک در بریتانیا نیز با واکنش های مقامات و شهروندان این کشور روبرو شده و پارلمان این کشور روز دوشنبه، هجدهم ژانویه موضوع ممنوعیت ورود دونالد ترامپ به این کشور را در پی ارائۀ طوماری با نزدیک به ۶۰۰ هزار امضا بررسی کرد.

اگر چه نمایندگان بریتانیا با این امر موافقت نکردند اما برخی از نمایندگان در سخنان خود به هنگام بررسی این درخواست، نامزد جمهورخواه را «احمق» و «دیوانۀ خطرناک» خطاب کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جلسه پارلمان بریتانیا درباره «ممنوعیت» ورود دونالد ترامپ

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟