جلسه پارلمان بریتانیا درباره «ممنوعیت» ورود دونالد ترامپ

جلسه پارلمان بریتانیا درباره «ممنوعیت» ورود دونالد ترامپ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیش از پانصد هزار نفر فراخوان آنلاین ممنوع کردن ورود دونالد ترامپ به بریتانیا را امضا کرده اند. به این ترتیب پارلمان بریتانیا ملزم شده است که این

آگهی

بیش از پانصد هزار نفر فراخوان آنلاین ممنوع کردن ورود دونالد ترامپ به بریتانیا را امضا کرده اند. به این ترتیب پارلمان بریتانیا ملزم شده است که این موضوع را به بحث بگذارد. بر اساس قوانین بریتانیا کلیه فراخوانهای عمومی که بیش از صد هزار نفر آن را امضا کنند باید در کمیته پارلمانی به بحث گذاشته شوند.

نمایندگان پارلمان بریتانیا روز دوشنبه این موضوع را در جلسه کمیته فراخوانها بررسی کردند. البته این جلسه با رای گیری همراه نخواهد بود.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، مخالف ممنوعیت ورود آقای ترامپ هستند.

پل فلین، یکی از نمایندگان پارلمان بریتانیا می گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که ما از آمریکا به دلیل تاریخ و سهم مشارکتش در دموکراسی در طول قرنهای متمادی تمجید نکنیم. در عین حال ما می توانیم نسبت به افرادی از این کشور اعتراض داشته باشیم. من نمی خواهم تحت هیچ شرایطی به دونالد ترامپ کمک کنم. من فکر می کنم که این نظر تقریبا همه نمایندگان پارلمان است. ما ممکن است که با ممنوع کردن ورود دونالد ترامپ به بریتانیا، به طور ناخواسته باعث افزایش محبوبیت او شویم.»

موضوع ممنوع کردن ورود دونالد ترامپ به بریتانیا پس از آن مطرح شد، که او در پی تیراندازیهای مرگبار در ایالت کالیفرنیا، خواهان ممنوع شدن ورود مسلمانان به آمریکا شد.

بر اساس بسیاری از نظر سنجیها دونالد ترامپ پیشتاز رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری آمریکا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ششمین مناظره انتخاباتی جمهوریخواهان آمریکا

دو مسلمان از گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ در آمریکا بیرون انداخته شدند

انتشار نخستین کلیپ تلویزیونی دونالد ترامپ