ارتش ترکیه باز هم مواضع پ.کا.کا را در جنوب این کشور بمباران کرد

ارتش ترکیه باز هم مواضع پ.کا.کا را در جنوب این کشور بمباران کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای دولتی ترکیه روز یکشنبه نیز به بمباران به گفتۀ دولت مواضع پ.کا.کا در شهرهایی نظیر جزیره و صور ادامه دادند. به گفتۀ ارتش این کشور در نتیجۀ این

آگهی

نیروهای دولتی ترکیه روز یکشنبه نیز به بمباران به گفتۀ دولت مواضع پ.کا.کا در شهرهایی نظیر جزیره و صور ادامه دادند. به گفتۀ ارتش این کشور در نتیجۀ این حملات ۱۲ عضو حزب کارگران کردستان کشته شده اند به این ترتیب شمار کشته شدگان این گروه تنها در شهر جزیره از مرز ۳۱۰ نفر گذشت.

دولت ترکیه می گوید علاوه بر کشته شدگان در شهر جزیره، ۱۰۱ نفر در شهر صور و ۱۳۵ نفر دیگر از اعضای پ.کا.کا نیز در شهر سیلوپی از پانزدهم دسامبر سال گذشته به اینسو کشته شده اند.

رسانه های ترکیه همچنین از کشته شدن یک پلیس و یک سرباز ارتش ترکیه در دو تیراندازی در شهرهای جزیره و سیلوپی خبر می دهند.

همزمان در شهر دیاربکر که عمدتا کردنشین است نیز تظاهرات مردم در اعتراض به سرکوب دولتی کردها به درگیری با پلیس و خشونت انجامید.

به گفتۀ حزب دموکراتیک خلق ها که حامی کردهای ترکیه است چند نفر در نتیجۀ خشونت پلیس در این تظاهرات مجروح شده اند. این حزب همچنین می گوید از ابتدای دور جدید حملات ارتش به مناطق کردنشین جنوب این کشور دست کم ۵۰ غیرنظامی نیز کشته شده اند.

این خشونت ها در شهرهای جزیره و دیاربکر در حالی ادامه دارد که تعدادی از اساتید دانشگاهها و روزنامه نگارانی که با امضای طوماری خواهان پایان دادن به این حملات بودند، دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته اند. دولت می گوید این افراد از «شورشیان» کرد پ.کا.کا حمایت می کنند و آنها را به خیانت به کشور متهم کرده است.

برخی از اساتید دانشگاه از جمله کمال اینا، استاد دانشگاه قاضی در آنکارا در نتیجۀ این فشارها امضای خود را پس گرفته اند.

نبردها میان پ.کا.کا و ارتش ترکیه پس از دو سال آتش بس که در پی مذاکرات به دست آمده بود، از تابستان سال گذشته دوباره در این کشور آغاز شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

از «انتقام سخت» تا «صبر راهبردی»؛ آیا ایران توان حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل را دارد؟