روسیه مواد غذایی به مناطق جنگ زده سوریه ارسال کرد

روسیه مواد غذایی به مناطق جنگ زده سوریه ارسال کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه می گوید که عملیات ارسال کمکهای بشردوستانه را در سوریه آغاز کرده است. یک گروه حقوق بشری مستقر در بریتانیا که ناظر تحولات سوریه است، تایید کرده

آگهی

روسیه می گوید که عملیات ارسال کمکهای بشردوستانه را در سوریه آغاز کرده است.

یک گروه حقوق بشری مستقر در بریتانیا که ناظر تحولات سوریه است، تایید کرده است که کمکهای بشردوستانه روسیه از جمله بسته های غذا از هواپیماهای روسیه در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه است به زمین فرستاده شده اند. این هواپیمای روسی توسط چندین هواپیمای جنگنده سوریه اسکورت شده بود.

سرگیو رودسکوی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشستی خبری که درباره این عملیات برگزار شده بود گفت: «در حال حاضر مجموعه ای از کمکهای بشردوستانه به دیرالزور رسیده است. شهری که برای مدت زیادی در اختیار تروریستهای داعش بود. امروز، محموله ای شامل ۲۲ تن از کمکهای بشردوستانه در دیرالزور تحویل داده شد.»

سازمان ملل متحد هفته پیش اعلام کرد که گزارشهایی مبنی بر مرگ افرادی در سوریه بر اثر گرسنگی دریافت کرده است. شهر مضایا، در حدود ۲۵ کیلومتری دمشق از هفت ماه قبل تحت محاصره نیروهای دولتی است و از جمله مناطقی است که گزارش شده است که ساکنان آن نیاز شدیدی به موادغذایی دارند.

به گزارش سازمان ملل متحد بیش از چهارصد هزار نفر از مردم سوریه در مناطق تحت محاصره زندگی می کنند و به همین دلیل به مایحتاج اولیه زندگی از جمله غذا و آب آشامیدنی دسترسی کامل ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاهی به پایگاههای هوایی روسیه در منطقه لاذقیه سوریه

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است