نگاهی به پایگاههای هوایی روسیه در منطقه لاذقیه سوریه

نگاهی به پایگاههای هوایی روسیه در منطقه لاذقیه سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حملات هوایی روسیه که بنا بر اعلام کرملین علیه مواضع تروریستها در خاک سوریه انجام می شود، رسما از ۳۰ سپتامبر (چهارشنبه ۸ مهر) آغاز شده است و همچنان

آگهی

حملات هوایی روسیه که بنا بر اعلام کرملین علیه مواضع تروریستها در خاک سوریه انجام می شود، رسما از ۳۰ سپتامبر (چهارشنبه ۸ مهر) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

دنیس لکتیر، خبرنگار یورونیوز که در پایگاه نیروهای روس در سوریه حضور دارد، می گوید: «یورونیوز توانست وارد پایگاه هوایی لاذقیه واقع در ساحل دریای مدیترانه در سوریه شود. تمام هواپیماهای نظامی روسیه از اینجا اعزام می شوند و روزانه بیش از ۴۰ پرواز صورت می گیرد. مقامات روسیه ادعا می کنند که طی شش هفته، هواپیماهایشان بیش از ۲۵۰۰ هدف را نابود کرده اند. اهدافی که به گفته آنها “زیرساختهای تروریستی” در خاک سوریه بوده اند.»

جنگنده های روس حملات زمینی ارتش سوریه و شبه نظامیان شیعه خارجی شامل نیروهای عراقی، ایرانی و حزب الله لبنان را پشتیبانی می کنند. نیروهای روسی می گویند در حال حاضر با نیروهای مخالف دولت سوریه نیز در زمینه تبادل اطلاعات همکاری دارند. به گفته ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی دو روز گذشته، این اقدامات باعث شده بتوانند شبه نظامیان اسلامگرا را در چند استان کلیدی دفع کرده و محاصره دو ساله پایگاه هوایی فرودگاه کویرس (Kweires) در منطقۀ حلب توسط داعش را بشکنند.

ژنرال ایگور کوناشنکوف می گوید: «هواپیماهای جنگی روسیه با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط مخالفان سوری حملات موفقیت آمیزی در نزدیکی حلب و پایگاه هوایی کویرس داشتند. این موضوع از سوی مرکز کنترل عملیات در بغداد نیز توسط شرکای ایرانی، عراقی و سوریمان تایید شده است.»

پایگاه هوایی حمیمیم (Hmeimim) در نزدیکی لاذقیه نیز آشیانه دهها هواپیمای جنگنده روس، بمب افکن، جنگنده های مافوق صوت، پهپادهای شناسایی، بالگردهای جنگی و تجهیزات دفاعی است. شمار دقیق این تجهیزات و استعداد نیروها محرمانه باقی مانده است و تمام مایحتاج پایگاه از جمله مواد غذایی، از روسیه تامین می شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می گوید: «تمام هواپیماهای ما در حمیمیم که در نبردها شرکت دارند، مجهز به پیشرفته ترین سیستمهای هدف گیری هستند. چیزی که به ما اجازه می دهد تا با دقت بسیار بالایی از فاصله بیش از پنج هزار متری به زیرساختهای تروریستی حمله کنیم.»

با وجود شکستهای پیاپی شبه نظامیان اسلامگرا در روزهای اخیر، آنها سلطه خود را بر بخش بزرگی از خاک سوریه حفظ کرده اند و گاه دست به حمله می زنند و نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز همچنان به مبارزاتشان برای دفاع از خود و گسترش منطقه تحت کنترلشان ادامه می دهند.

بنا بر اعلام ارتش روسیه، ستیزه جویان اسلامگرا در واکنش به بمبارانها، در حال تغییر تاکتیکهایشان، تلاش برای پنهان کردن بهتر فعالیتهایشان و در حال تغییر پیاپی مسیرهای تامین سلاح و مهمات خود هستند.

دنیس لکتیر، خبرنگار یورونیوز می گوید: «بنا بر دستور روسیه، حملات هوایی تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد یافت اما بدون هیچ تغییر آشکار در وضعیت نیروها روی زمین، موضوع دخالت روسیه در درگیریهای سوریه همچنان سوال برانگیز باقی مانده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه آمریکا را به دست داشتن در حمله به پایگاه هوایی خود در سوریه متهم کرد

خبرنگار یورونیوز در لاذقیه: شهر سوگوار قربانیان خود است

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند