آنگلا مرکل: اروپا در برابر بحران مهاجران ناتوان است

آنگلا مرکل: اروپا در برابر بحران مهاجران ناتوان است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با بیان اینکه اروپا در برابر بحران پناهجویان «ناتوان» است، بر مبارزه با عواملی که مردم را به مهاجرت وادار می کند، تاکید

آگهی

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با بیان اینکه اروپا در برابر بحران پناهجویان «ناتوان» است، بر مبارزه با عواملی که مردم را به مهاجرت وادار می کند، تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان که در نشست اقتصادی در شهر ماینز شرکت کرده بود، همچنین گفت:«همۀ ما با این چالش بزرگ و حرکت ناگهانی این پناهجویان به سمت اروپا روبرو هستیم، چالشی که بسیار هم در برابر آن ناتوانیم. این امر به خاطر این است که هنوز در این رابطه نظم لازم را نداریم و نتوانسته ایم کنترلی را که باید داشته باشیم. ما باید مبارزه با عواملی که فرار این مردم را موجب شده اند، شدت ببخشیم و پس از آن قادر خواهیم بود تعداد مهاجران را کاهش بدهیم. این برنامه ایست که برای امسال می خواهیم.»

صدر اعظم آلمان این سخنان را در حالی مطرح می کند که به شدت از سوی راست های آلمان به دلیل سیاست مهاجرپذیری آماج انتقاد قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر نیز تعرض و آزار زنان توسط تعدادی از مردان پناهجوی تازه وارد به این کشور موج اعتراض ها علیه مهاجران در شهرهای مختلف را به رهبری جنبش هایی نظیر پگیدا و لگیدا افزایش داده است.

در شب سال نوی میلادی، مردان مست که به گفتۀ پلیس کلن بیشتر آنها از مهاجران ساکن در اردوگاههای پناهجویان این شهر بوده اند، با حمله به زنان، علاوه بر سرقت پول و تلفن همراه آنها، چند زن را نیز مورد تعرض جنسی قرار داده اند. پلیس کلن تاکنون ۳۲ نفر را در این رابطه دستگیر کرده که ۲۲ نفر از آنها پناهجو هستند.

پلیس می گوید این افراد مظنون به این حملات هستند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. تاکنون ۳۷۹ شکایت توسط زنان در دفاتر پلیس این شهر به ثبت رسیده که ۴۰ درصد از تعداد شکایات ثبت شده مربوط به تعرض جنسی است.

جنش های ضد مهاجر آلمان که به شدت با سیاست های دولت این کشور در پذیرش مهاجران مخالفت می کنند خواهان اخراج این مهاجران از کشور شده اند و راست های افراطی آلمانی نیز گروههایی را برای مقابله با مهاجران در آلمان به راه انداخته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات هواداران و مخالفان «لگیدا» در لایپزیگ

گفتمان سیاسی مقامهای آلمان درباره جرم پناهجویان

واکنش شهردار رتردام به حملات شب سال نو در کلن