ایران خبر احضار سفیر خود به وزارت خارجه ترکیه را رد کرد

ایران خبر احضار سفیر خود به وزارت خارجه ترکیه را رد کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علیرضا بیگدلی، سفیر ایران در ترکیه، خبر احضار خود به وزارت خارجه ترکیه را رد کرد.

آقای بیگدلی پنجشنبه شب در صفحه فیسبوک خود نوشت: «پنجشنبه برای ملاقات با آقای تورونلار مدیرکل منطقه ای به وزارت امور خارجه ترکیه رفتم. در این ملاقات در باره نتایج مثبت سفر اخیر رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه و همچنین رئیس اداره دیانت ترکیه به ایران گفتگو کردیم. در باره نقش رسانه های دو کشور در روابط صحبت مفصلی شد. در باره تحولات اخیر منطقه و اهمیت همکاریهای ایران و ترکیه تبادل نظر داشتیم. طبق معمول جلسه در محیط دوستانه ای برگزارشد.»

پیشتر گزارش شده بود وزارت خارجه ترکیه سفیر ایران را برای اعتراض به عملکرد رسانه های ایران نسبت به سفر رجب طیب اردوغان به عربستان و ارتباط این سفر با اعدام شیخ باقر نمر احضار کرده است.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)0; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));> وزارتخانه های امور خارجه مرکز ثقل روابط کشورها هستند برای همین یکی از کارهای سفرا دیدارهای منظم با مدیران وزارتخارجه محل…

Posted by Alireza Bikdeli on Thursday, January 7, 2016

پس از موضع گیری آقای بیگدلی، خبرگزاری فارس ایران هم به نقل از یک «مقام آگاه» در وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد سفیر ایران «به درخواست خود» و «برای تشریح مواضع ایران و آخرین تحولات به وزارت خارجه ترکیه رفت.» این «مقام آگاه» وزارت امور خارجه ایران گفته است: «هدف انتشار این خبر القاء این پیام به مخاطبان بوده که ترکیه نیز به جمع حامیان سعودی در زمینه اعتراض دیپلماتیک به ایران پیوسته است.»

BREAKING — Turkey's Ministry of Foreign Affairs summons Iranian ambassador to Ankara https://t.co/dxUZt5Pvaepic.twitter.com/cNcjJ7mRK7

— DAILY SABAH (@DailySabah) 7 Janvier 2016

وزارت خارجه ترکیه، سه روز پس از اعدام شیخ نمر و حمله به ساختمان های دیپلماتیک عربستان سعودی در مشهد و تهران، با انتشار بیانیه ای تخریب بخش هایی از سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد را محکوم کرده و از دو کشور خواسته بود تا زبان گفتگوهای دیپلماتیک را جایگزین زبان تهدید کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درباره ناوچه «زال» نیروی دریایی شاهنشاهی ایران که با نام «البرز» اکنون در دریای سرخ است چه می‌دانیم؟

حمایت مسکو از موضع شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه؛ ایران سفیر روسیه را احضار کرد

کره شمالی از آزمایش کلاهک موشک کروز «فوق العاده بزرگ» خبر داد