تداوم عملیات ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ کا کا

تداوم عملیات ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ کا کا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عملیات نیروهای ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ کا کا در مناطق جنوب شرقی این کشور که از حدود دو هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد. نیروهای دولتی در

آگهی

عملیات نیروهای ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ کا کا در مناطق جنوب شرقی این کشور که از حدود دو هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

نیروهای دولتی در عملیاتی که آن را «پاکسازی» منطقه از شبه نظامیان نامیده اند، شهرهای اصلی محل فعالیت آنها را هدف قرار داده اند.

در حال حاضر در شهرهای کردنشین ترکیه نظیر جزیره، سیلوپی، سیزر و دیاربکر همچنان حکومت نظامی برقرار است. حکومت نظامی در این مناطق، اعتراض و راهپیمایی گروهی از احزاب و سازمان های حامی کردهای ترکیه را نیز در پی داشته است.

منطقه سور در دیاربکر از دوم دسامبر تحت حکومت نظامی است و در شهر جزیره در شرناک و سیلوپی نیز از ۱۴ دسامبر حکومت نظامی برقرار شده است.

قطعی آب، برق و شبکه تلفن همراه شرایط زندگی را برای بسیاری از ساکنان این مناطق بسیار سخت کرده است.

به گفته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در درگیری های دو هفته گذشته دستکم ۲۰۰ شبه نظامی پ کا کا توسط نیروهای ارتش کشته شده اند.

آغاز درگیری میان نظامیان ارتش ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان به سه دهه قبل بازمی گردد. این درگیری ها مرگ بیش از ۴ هزار نفر را در پی داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه پس از کشته شدن ۹ سرباز حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عراق و سوریه انجام داد

ترکیه به تلافی کشته شدن ۱۲ سرباز حملات خود را علیه گروه‌های کرد سوریه و عراق تشدید کرد

حمله ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه ده‌ها کشته برجای گذاشت