مردم فرانسه به راستگرایان افراطی «نه» گفتند

مردم فرانسه به راستگرایان افراطی «نه» گفتند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حضور غیرمنتظره شمار زیادی از مردم فرانسه در پای صندوقهای رای، شکستی غیرمنتظره و سنگین را برای جبهه ملی رقم زد. حزب راستگرای افراطی که یک هفته قبل

آگهی

حضور غیرمنتظره شمار زیادی از مردم فرانسه در پای صندوقهای رای، شکستی غیرمنتظره و سنگین را برای جبهه ملی رقم زد. حزب راستگرای افراطی که یک هفته قبل توانسته بود، در دور اول انتخابات، به طور غیرمنتظره ای در شش ناحیه از سیزده ناحیه فرانسه در مقام اول قرار بگیرد.

نگرانی از قدرت یافتن حزب «جبهه ملی» باعث شد که بسیاری از واجدان شرایط که دور اول را جدی نگرفته بودند، در دور دوم در انتخابات شرکت کنند.

از طرفی حزب حاکم سوسیالیست از شرکت در رقابت در چند حوزه انتخاباتی که در دور اول در آنها سوم شده بود، کنار کشید تا رقیب سنتی اش یعنی حزب «جمهوریخواه» پیروز شود و نامزد «جبهه ملی» شکست بخورد.

یک فرانسوی می گوید: «از طرفی کشور از موج راست افراطی فاصله گرفت. از طرف دیگر، این اتفاق را که نواحی بین راست و چپ تقسیم شده اند، من دوست دارم.»

فرد دیگری می گوید: «من کمی از روحیه و واکنش مردم فرانسه به آنچه که در هفته های اخیر رخ داده است سرخورده شده ام. به نظر من پناه بردن به تندروها، واکنش عاقلانه ای نیست.»

نخست وزیر فرانسه از حزب سوسیالیست، خواهان اتحاد مردم برای جلوگیری از پیروزی حزب جبهه ملی شده بود.

راستگراهای افراطی که به داشتن سیاستهای ضد مهاجرتی و ضد اروپایی معروف هستند با وجود این که در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی پیروز نشدند، توانستند از فضای به وجود آمده پس از کشتار پاریس استفاده کنند و آرای خود را نسبت به انتخابات گذشته افزایش قابل ملاحظه ای بدهند.

یکی از اهالی پاریس می گوید: «این یک مانور سیاسی است. همه علیه آنها جبهه گیری کردند. من کمی سرخورده ام.»

ماریون مارشال لو پن خواهرزاده مارین لو پن، رهبر جبهه ملی، در جنوب فرانسه ۴۵ درصد آرا را کسب کرد. در حالی که رقیب جمهوریخواهش در غیاب نامزد سوسیالیستها که به نفع او کنار رفته بود ۵۵ درصد آرا را به دست آورد. ماریون مارشال لو پن با انتقاد از این وضعیت گفت که بعضی از پیروزیها مایه شرمساری فرد پیروز است.

مارین لو پن، رهبر جبهه ملی شکست را پذیرفته است اما از همین حالا به دنبال برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ میلادی است. هر چند به دلیل ساختار موجود انتخابات ریاست جمهوری، بخت او برای پیروزی بسیار کم است، بعضی از نظرسنجیها حاکی از احتمال راهیابی او به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افول جبهه ملی فرانسه

تکاپوی دولت فرانسه برای اجرای برنامه های جدید اقتصادی

شکست سنگین راست گرایان افراطی در انتخابات استانی فرانسه