معاون رئیس جمهوری آمریکا در اوکراین؛ پوتین کوتاهی می کند

معاون رئیس جمهوری آمریکا در اوکراین؛ پوتین کوتاهی می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در در دیدارش از کی یف، پایتخت، با اعلام خبر کمک مالی ۱۹۰ میلیون دلاری واشنگتن به اوکراین راه پیش روی این کشور در

آگهی

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در در دیدارش از کی یف، پایتخت، با اعلام خبر کمک مالی ۱۹۰ میلیون دلاری واشنگتن به اوکراین راه پیش روی این کشور در تحقق اصلاحات را راهی دشوار خواند.

آقای بایدن همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به کوتاهی و خلف وعده در خصوص توافقنامه آتش بس مینسک متهم کرد.

جو بایدن گفت:«توافقنامه مینسک به سرانجام نخواهد رسید اگر روسیه به تعهداتش عمل نکند و رئیس جمهور پوتین در عمل به وعده هایی که بارها به رئیس جمهور من، به شما و به جامعه جهانی داد، باز می ماند.»

پس از آن که روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد و جدایی طلبان حامی مسکو مناطقی در شرق اوکراین را به کنترل خود در آوردند سرانجام با توافقنامه ای میان جدایی طلبان و دولت مرکزی در کی یف آتش بس اعلام شد که گاه و بیگاه شکسته می شود.

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گفت:«متاسفانه جنگ ادامه دارد. امروز شاهد ۱۴ مورد حمله خمپاره ای بودیم، و هشت سرباز اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته زخمی شده اند. نمی توانیم بگوییم که درگیری ها در دونباس فروکش می کند.»

غرب روسیه را به حمایت تسلیحاتی و مالی از جدایی طلبان و حضور نظامی در مرزهای شرقی اوکراین متهم می کند، اتهامی که روسیه همواره آن را رد می کند.

ماریا کورنیوک، خبرنگار یورونیوز از کی یف می گوید:«در دو سال اخیر این چهارمین دیدار جو بایدن از اوکراین است. روز سه شنبه معاون رئیس جمهوری آمریکا در پارلمان اوکراین سخنرانی خواهد کرد. انتظار می رود وی به موضع آمریکا در قبال اشغال کریمه و انجام اصلاحات در اوکراین خواهد پرداخت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جو بایدن در اوکراین: آمریکا تلاش روسیه برای الحاق کریمه را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت

اوکراین گامی دیگر به معافیت از اخذ ویزای کشورهای اتحادیه اروپا نزدیک شد

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد