پلیس بلژیک در تعقیب دو مظنونی است که به فرار عامل حملات پاریس کمک کرده اند

پلیس بلژیک در تعقیب دو مظنونی است که به فرار عامل حملات پاریس کمک کرده اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس بلژیک در جستجوی دو مظنونی است که به فرار صلاح عبدالسلام٬ یکی از عوامل حملات سه هفته گذشته پاریس کمک کرده اند. این دو مظنون پیشتر با هویت جعلی به

آگهی

پلیس بلژیک در جستجوی دو مظنونی است که به فرار صلاح عبدالسلام٬ یکی از عوامل حملات سه هفته گذشته پاریس کمک کرده اند. این دو مظنون پیشتر با هویت جعلی به همراه نفر سومی که گمان می رود عبدالسلام باشد عازم مجارستان بودند که در مرز اتریش توسط پلیس متوقف شدند.

پلیس توانسته تصاویر واقعی این دو مظنون را شناسایی کند. به گفته پلیس این دو مظنون «مسلح و خطرناک» هستند.

پلیس بلژیک شنبه گذشته دو مظنون دیگر در ارتباط با حملات پاریس دستگیر کرد. یکی از آنها جوان ۲۰ ساله فرانسوی تبار است که در فرودگاه بروکسل (هنگامی که در حال سوار شدن به هواپیمایی به مقصد مراکش بود) دستگیر شد. دیگر مظنون هم یک بلژیکی ۲۸ ساله است که در منطقه مولنبک و در جریان بازرسی پلیس از خانه اش بازداشت شد.

به گفته مقام های مجارستان یکی از طراحان حملات پاریس در بوداپست از میان پناهجویانی که از ثبت درخواست پناهندگی شان در مجارستان امتناع کرده بودند عضو گیری کرده است.

پلیس همچنان در تعقیب صلاح عبدالسلام٬ هشتمین عامل حملات پاریس است که زنده مانده. حملات پاریس ۱۳۰ کشته برجای گذاشت. تحقیقات پلیس حاکی از آن است که صلاح عبدالسلام در شب حادثه٬ بمگذاران انتحاری را به استادیوم ملی فرانسه رسانده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات خونین پاریس؛ اولین کافه-بار درهایش را دوباره گشود

اولاند: علی رغم این فاجعه به اصول خود که همان امید و تحمل است وفادار باقی خواهیم ماند

حملات ‍پاریس از دریچه کاریکاتورهایی از سراسر جهان