واکنش منفی بازارهای بورس اروپایی به سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا

واکنش منفی بازارهای بورس اروپایی به سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه این نهاد با شرکت در یک کنفرانس خبری از تقویت سیاستهای پولی حمایتی نهاد تحت امرش خبر داد

آگهی

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه این نهاد با شرکت در یک کنفرانس خبری از تقویت سیاستهای پولی حمایتی نهاد تحت امرش خبر داد.

براین اساس اگر چه نرخ بهره بانکی این نهاد از ۰.۰۵ درصد تغییری نکرده اما میزان بهره سپرده آن از منفی ۰.۲ به منفی ۰.۳ درصد افزایش یافت. از طرف دیگر برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی این نهاد معادل ۶۰ میلیارد یورو تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ تمدید شد. اجرای این برنامه به خرید اوراق قرضه نهادهای منطقه ای در حوزه پولی یورو نیز گسترش یافته است.

آقای دراگی در این رابطه گفت: «تصمیمات اتخاذ شده امروز پویایی روند رشد اقتصادی حوزه پولی یورو را افزایش خواهد داد. هیئت مدیره بانک مرکزی تحولات مربوط به نرخ تورم را زیر نظر خواهد داشت و در صورت ضرورت با استفاده از همه ساز و کارهای خود واکنش مقتضی را برای حفظ و تبیین سیاستهای پولی انطباقی و متناسب خود نشان خواهد داد.»

تصمیمات و تدابیر بانک مرکزی اروپا با استقبال سرمایه گذاران اروپایی و واکنش مثبت بازارهای بورس این قاره مواجه نشده است. ارزش سهام در بازار بورس فرانکفورت افتی معادل ۳.۵۸ درصد داشته است. این افت ارزش سهام در بازار بورس لندن ۲.۲۷ درصد گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده