بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم به جمع سرمایه گذاران برای انرژی های پاک پیوستند

بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم به جمع سرمایه گذاران برای انرژی های پاک پیوستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در نخستین روز از بیست و یکمین کنفرانس آب و هوا که در پاریس برگزار می شود، ۲۰ قدرت صنعتی جهان متعهد شدند سرمایه گذاری برای انرژی های پاک را دو برابر

آگهی

در نخستین روز از بیست و یکمین کنفرانس آب و هوا که در پاریس برگزار می شود، ۲۰ قدرت صنعتی جهان متعهد شدند سرمایه گذاری برای انرژی های پاک را دو برابر کنند.

این کشورها که ۸۰ درصد بودجۀ جهانی تحقیقات و توسعۀ انرژی های پایدار را تامین می کنند متعهد شده اند به همین منظور طرحی به نام «ماموریت برای نوآوری» را طی پنج سال آینده راه اندازی کنند.

بودجۀ اختصاص داده شده برای این طرح ۲۰ میلیارد دلار اعلام شده است.

همزمان با این طرح، بیل گیتس، از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت نیز که در این کنفرانس حضور دارد از راه اندازی طرحی به نام «ائتلاف برای انرژی های پیشرفته» خبر داد. این طرح با مشارکت مارک زاکربرگ، صاحب فیسبوک، جف بزوس، مالک سایت آمازون و خاویر نیل، بنیانگذار فری انجام راه اندازی می شود.

بیل گیتس در سخنانی پس از دیدار خود با باراک اوباما و فرانسوآ اولاند، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه گفت در این باره گفت: «افزایش تحقیقات دولتی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینۀ این تحقیقات برای مقابله با تغییرات آب و هوا و کاهش بهای انرژی و همچنین کاهش فقر است. ما نیاز داریم به سمت استفاده از منابع ارزان تری حتی ارزان تر از هیدروکربن ها برویم. این انرژی ها نه تنها پاک بلکه باید قابل اعتماد هم باشند.»

کاهش گازهای گلخانه ای – که یکی از دلایل افزایش دمای زمین است- در دستور کار بیست و یکمین کنفرانس بین المللی آب و هواست که از روز دوشنبه، سی ام نوامبر و با حضور ۱۹۵ کشور در پاریس آغاز شده است.

این کنفرانس با سخنان بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و پس از یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت یاد قربانیان حملات تروریستی اخیر در کشورهای مختلف، کار خود را به مدت ۱۲ روز شروع کرد. این کنفرانس روز یازدهم دسامبر به پایان می رسد و رهبران شرکت کننده امیدوارند به توافقی بر سر سیاست های مشترک برای کاهش دو درجه گرمای زمین تا سال ۲۱۰۰ دست یابند.

COP21

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شام اوباما و اولاند در یکی از رستوران های گران قیمت پاریس

نگرانی از سایه افکندن تحولات سیاسی بر تعهدات واقعی برای مقابله با گرمایش زمین

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت