بازداشت چند نماینده و سناتور برزیلی در ارتباط با رسوایی فساد مالی

بازداشت چند نماینده و سناتور برزیلی در ارتباط با رسوایی فساد مالی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس فدرال برزیل روز چهارشنبه، چندین نفر از نمایندگان و سناتورهای احزاب این کشور از جمله از جمله دلسیدیو دو آمارال، از سیاستمداران نزدیک به رئیس

آگهی

پلیس فدرال برزیل روز چهارشنبه، چندین نفر از نمایندگان و سناتورهای احزاب این کشور از جمله از جمله دلسیدیو دو آمارال، از سیاستمداران نزدیک به رئیس جمهوری این کشور را بازداشت کرد.

دادگاه برازیلیا روز سه شنبه مصونیت این سناتور را به طور موقت لغو کرد و به این ترتیب زمینۀ بازداشت وی فراهم شد.

علاوه بر وی، آندره استوه وس، رئیس بانک سرمایه گذاری برزیل نیز برای ادای توضیحاتی در رابطه با رسوایی فساد مالی مقامات این کشور دستگیر و به ادارۀ پلیس برده شد.

یکی از شهروندان برزیلی با اشاره به فساد گسترده در تمام سطوح در این کشور می گوید: «من فکر می کنم با بازداشت های اخیر مرحلۀ جدیدی در مبارزه علیه فساد آغاز شده است. این نشان می دهد که هیچ کس نمی تواند در مصونیت بماند و آنهایی که اموال این کشور را بدون ترس می دزدیدند حالا باید بیشتر به مردم این کشور احترام بگذارند و به آنها پاسخ بدهند.»

پروندۀ تحقیقات در زمینۀ این رسوایی از سال ۲۰۱۴ و پس از افشای اختلاس و دریافت رشوه توسط برخی از مقامات دولتی از شرکت نفتی پتروبراس برای واگذاری قراردادهای نفتی آغاز شده است.

ادواردو کونها، رئیس مجلس نمایندگان برزیل و همچنین رینان کالهیروس، رئیس سنای این کشور نیز از دیگر مقامات سیاسی است که پلیس در صدد بازجویی از آنهاست.

این رسوایی و اعتراض های مردمی به آن، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل را در شرایط سختی قرار داده و موجب کاهش محبوبیت وی شده است.

مقامات شرکت پتروبراس رقم رشوه های پرداخت شده را دو میلیارد دلار اعلام کرده اما پلیس فدرال برزیل که تحقیقات در این زمینه را به عهده دارد رقم این اختلاس توسط مدیران شرکت پتروبراس و رشوه های پرداخت شده به مقامات دولتی را بیش از ۱۱ میلیارد دلار عنوان کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایلان ماسک در برزیل متهم می‌شود؛ تحقیقات دادگاه عالی برزیل درباره ممانعت مالک توییتر از اجرای عدالت

کشف سنگ‌نگاره‌های باستانی از انسان‌های ماقبل تاریخ در کنار ردپای دایناسورها در برزیل

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد