جان کری: بشار اسد مثل یک آهن ربا ستیزه جویان را جذب می کند

جان کری: بشار اسد مثل یک آهن ربا ستیزه جویان را جذب می کند
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست بین المللی برای بررسی بحران سوریه شنبه شب پایان یافت. در این نشست که بدون حضور طرف های سوری در شهر وین اتریش برگزار شد بیست هیات نمایندگی از

آگهی

نشست بین المللی برای بررسی بحران سوریه شنبه شب پایان یافت. در این نشست که بدون حضور طرف های سوری در شهر وین اتریش برگزار شد بیست هیات نمایندگی از کشورها و سازمان های بین المللی شرکت کرده بودند.

بر اساس توافق انجام شده قرار است تا هجده ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در سوریه برگزار شود، اما هنوز بر سر سرنوشت بشار اسد اختلاف نظر وجود دارد. سر گی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پایان نشست گفت: «ما تصریح کردیم که تنها مردم سوریه می توانند درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند. این مساله درباره آینده بشار اسد و سایر سیاستمداران سوریه هم صادق است.»

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست بر عزم کشورش برای مبارزه شدیدتر با تروریسم تاکید کرد و گفت: «شرایط این طور است که بشار اسد مانند یک آهن ربا ستیزه جویان خارجی را جذب می کند. مردم از همه جای دنیا جذب داعش و جبهه نصره و غیره می شوند برای اینکه علیه اسد بجنگند و این جنگ هم ادامه خواهد داشت. بهترین راه برای حل مشکل این است که بشار اسد بپذیرد انتقال قدرت انجام شود و به کشورهای منطقه اجازه دهد داعش را شکست دهند. با این کار او کشورش را نجات می دهد.»

به گفته خبرگزاری ایرنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در این نشست بار دیگر بر لزوم تعیین سرنوشت آقای اسد توسط مردم سوریه تاکید کرده است.

خبرنگار یورونیوز از محل برگزاری نشست می گوید: «فاجعه پاریس بر بخشی از اجلاس وین سایه انداخت. در هر صورت این موضوع عزم شرکت کنندگان را برای مبارزه با تروریسم جزم کرده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست سوریه تحت تاثیر حملات پاریس

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد