بازداشت دو روزنامه نگار در تهران

بازداشت دو روزنامه نگار در تهران
Copyright 
نگارش از Ali Kheradpir
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عیسی سحرخیز، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده اخبار اقتصادی و احسان مازندارانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان روز دوشنبه ۱۱ آبان در تهران بازداشت و به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند.

بازداشت آقای سحرخیز توسط هفت مامور و در منزل مسکونی اش صورت گرفته و همراه با تفتیش منزل و ضبط برخی از وسایل شخصی بوده است. در میان وسایل ضبط شده که در صورت جلسه بازرسی آمده است فیلم گفت و گوی مصطفی معین و سعید حجاریان، لوح تقدیر از طرف میرحسین موسوی و نیز عکسی از زهرا رهنورد، محمد خاتمی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی دیده می شود.

ماموران دلیل بازداشت مدیر کل اسبق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد را اتهاماتی چون «توهین به رهبری» و «تبانی برای تجمع» عنوان کرده اند. آقای سحرخیز از جمله بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است که پس از تحمل پنج سال زندان، در مهر ۱۳۹۲ آزاد شده بود.

در همین حال از نحوه بازداشت آقای مازندرانی درحال حاضر گزارشی در دست نیست. آقای مازندرانی دوم اسفند ۱۳۹۱ نیز بازداشت و پس از ۱۹ روز با قرار وثیقه آزاد شد. وی در آن زمان با روزنامه اعتماد همکاری داشت. در شهریور یک سال بعد، انتشار خبر انتصاب وی به مدیرمسئولی روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، با واکنش های بسیاری از سوی رسانه های نزدیک به اصولگرایان همراه شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روزنامه قانون به دلیل «مهمان ناخوانده» نامیدن بشار اسد توقیف شد

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟