آمریکا از فرستادن نیروهای ویژه به سوریه خبر داد

آمریکا از فرستادن نیروهای ویژه به سوریه خبر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کاخ سفید روز جمعه از فرستادن دهها تن از نیروهای عملیات ویژه به سوریه خبر داد. قرار است این نیروها در قالب مشاوران نظامی به گروههای در حال جنگ با داعش

آگهی

کاخ سفید روز جمعه از فرستادن دهها تن از نیروهای عملیات ویژه به سوریه خبر داد. قرار است این نیروها در قالب مشاوران نظامی به گروههای در حال جنگ با داعش کمک کنند. با اینحال مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که فرستادن این نیروها به معنای دخالت نظامی در مناطق درگیر نخواهد بود.
این نخستین بار است که آمریکا نیروهای ویژه خود را برای آموزش نیروهای محلی به سوریه اعزام خواهد کرد.

در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که برای نشست بحران سوریه در وین بسر می برد در جمع خبرنگاران گفت: «آقای اوباما اجازه داده است گروه کوچکی از نیروهای ویژه برای کمک به هماهنگی میان گروههای محلی و اتحاد این نیروها در مقابله با داعش به شمال سوریه فرستاده شوند. با اینحال، ائتلاف به رهبری آمریکا اعتقاد دارد برای مبارزه با داعش، انتقال قدرت سیاسی ضرورت دارد.»

همچنین به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، این کشور عملیات بمب افکن های خود را افزایش خواهد داد. بیش از یک سال است که بمب افکن های ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی را در سوریه و در برخی بخشهای عراق بمباران می کنند. از یک ماه گذشته، روسیه از بمباران مواضع داعش خبر داده است. با اینحال برخی مسکو را به تقویت حکومت بشار اسد و بمباران مواضع دیگر گروههای مخالف متهم می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند

۳ عضو کنگره آمریکا به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه سفر کردند

۲۲ سرباز آمریکایی در سقوط بالگرد در سوریه زخمی شدند