واکنشها به آشوب کولی ها در شهر مواران فرانسه

واکنشها به آشوب کولی ها در شهر مواران فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر کشور فرانسه روز چهارشنبه اقدام کولی ها در بستن راه و به آتش کشیدن تعدادی خودرو را در مجلس این کشور بشدت محکوم کرد و گفت که عاملان این شورش بی

آگهی

وزیر کشور فرانسه روز چهارشنبه اقدام کولی ها در بستن راه و به آتش کشیدن تعدادی خودرو را در مجلس این کشور بشدت محکوم کرد و گفت که عاملان این شورش بی تردید مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ساکنان محلی همچنان تحت تأثیر این حادثه هستند. یکی از رهگذران می گوید: «تکان دهنده است، انگار جنگ داخلی شروع شده. من رهگذرم و این ماجرا را اتفاقی دیدم، واقعاً تحمل ناپذیر است.»

دیگری می افزاید: «ماشینم سوخت، ماشینم نو بود، الآن یک سال است که دنبال کار می گردم. حالا چکار کنم؟»

هزاران کولی روز گذشته در مواران فرانسه با به آتش کشیدن تعداد زیادی خودرو و بستن راههای اصلی خواستار آزادی موقت یک کولی نوجوان شدند تا او بتواند در مراسم خاکسپاری بردارش شرکت کند. شماری نیروهای پلیس برای پیشگیری از راه بندانهای بیشتر عازم این محل شده اند.

به گفته منابع خبری فرانسه، مراسم خاکسپاری عصر چهارشنبه جریان داشت اما قاضی دادگاه از دادن اجازه آزادی موقت به این نوجوان خودداری کرده است.

مادر این کولی نوجوان مدعی است، برای رساندن صدایش به گوش قانون چاره دیگری نداشته است او می گوید: «این تنها راه برای شنیدن صدای من بود، اما، لازم نبود کار به اینجا بکشد. نمی خواستم اینطور بشود. خواستم پسرم تحت محافظت آزاد بشود، حتی اگر لازم شد با غل و زنجیر و دستبند برای این شرکت در این مراسم که فقط یک ساعت بود.»

روز سه شنبه در زندان محل بازداشت وی نیز شورشی از سوی زندانیان صورت گرفت و امروز چهارشنبه برخی ازمنابع خبری اعلام کردند قاضی پرونده به دلایل امنیتی، این نوجوان را به زندانی دیگر منتقل کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد