دبیر کل سازمان ملل اسرائیلیها و فلسطینیان را به آرامش فراخواند

دبیر کل سازمان ملل اسرائیلیها و فلسطینیان را به آرامش فراخواند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با هدف کاستن از تنشها در کرانه باختری رود اردن، روز سه شنبه فلسطینی ها و اسرائیلی ها را به آرامش فراخواند. او قبل

آگهی

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با هدف کاستن از تنشها در کرانه باختری رود اردن، روز سه شنبه فلسطینی ها و اسرائیلی ها را به آرامش فراخواند.

او قبل از سفری غیرمنتظره به منطقه گفت: «سازمان ملل متحد حامی شماست. ما به حمایت از همه تلاشها به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت به مذاکرات هدفمند ادامه می دهیم. روشن بگویم: خشونت فقط آرمان فلسطینی ها برای استقلال و اشتیاق اسرائیلی ها برای امنیت را تضعیف می کند.»

تنشها میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها در سطح سیاسی نیز بالا گرفته است. پیش تر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را به بی مسئولیتی و تحریک خشونت علیه اسرائیلی ها متهم کرد. او گفت: «محمود عباس عنوان کرده من از هر قطره خونی که در بیت المقدس ریخته می شود استقبال می کنم. چه کسی این قتلها را تحسین می کند؟ او حتی یکی از ۳۰ مورد حمله تروریستی صورت گرفته علیه اسرائیلی ها در ماه گذشته را محکوم نکرده است. فکر می کنم باید از ابومازن بخواهیم که به دروغ و رفتارهای تحریک آمیز پایان دهد.»

اندکی پس از این اظهارات، محمود عباس با انتقاد از مقامهای اسرائیل گفت: «اقدامات خشونت آمیز اشغالگران و نبود راه حل سیاسی، جوانان ما را به یاس و سرخوردگی سوق داده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل سفرای کشورهای حامی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را احضار کرد

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟