'مارین لوپن سوئیس' شادمان از پیروزی راستگرایان ضدمهاجر

'مارین لوپن سوئیس' شادمان از پیروزی راستگرایان ضدمهاجر
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«حزب مردم سوئیس» حزب راستگرایی که پدر ماگدالنا مارتوللو بلوخر مغز متفکر آن محسوب می شود با کسب ۲۹.۴% آراء پیروز قاطع انتخابات پارلمانی سوئیس شد

آگهی

«حزب مردم سوئیس» حزب راستگرایی که پدر ماگدالنا مارتوللو بلوخر مغز متفکر آن محسوب می شود با کسب ۲۹.۴% آراء پیروز قاطع انتخابات پارلمانی سوئیس شد.

خانم مارتوللو بلوخر در سوئیس چهره ای تقریبا همسان و هم مسلک با مارین لوپن در فرانسه است؛ هر دو راستگرا و ضدمهاجران محسوب می شوند.

حزب مردم سوئیس که در این دوره رکورد سال ۲۰۰۷ میلادی خود را شکست با کسب ۱۱ کرسی بیشتر نسبت به سال گذشته، توانست ۶۵ کرسی از ۲۰۰ کرسی مجلس نمایندگان سوئیس را از آن خود کند.

ماگدالنا مارتوللو بلوخر، نماینده پارلمان سوئیس می گوید از نتیجه انتخابات بسیار راضی است خصوصا در کانتون گراوبوندن و خوشبین است که حزبش برای برن (پارلمان) پویایی به ارمغان خواهد آورد.

حزب راستگرای مردم سوئیس که به ضدیت با مهاجران و ایدۀ اتحادیه اروپا شناخته می شود با ایده تازه ای وارد کارزار انتخاباتی این دوره شد و آن تهیه کلیپ های خنده دار از چهره های این حزب بود.

پس از حزب مردم سوئیس، سوسیال دموکرات ها با کسب ۴۳ کرسی در جایگاه دوم قرار گرفتند.

روز یکشنبه گروهی از چپ گرایان سوئیسی نسبت به بازگشت راستگرایان به قدرت در برن، پایتخت، تظاهرات کردند که به درگیری با پلیس انجامید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به افزایش میزان مستمری بازنشستگی رای دادند

سوئیس به‌دنبال تغییر قوانین فرزندخواندگی‌ پس از انتشار گزارش‌هایی از ورود «غیرقانونی» هزاران کودک