برگزاری دومین روز از مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر

برگزاری دومین روز از مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز دوم از مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر روز دوشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی در چهارده استان این کشور، از جمله اسکندریه آغاز شد. مقامات مصر با تسهیل

آگهی

روز دوم از مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر روز دوشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی در چهارده استان این کشور، از جمله اسکندریه آغاز شد.

مقامات مصر با تسهیل شرایط رفت و آمد و قرار دادن شعب سیار، سعی دارند مردم به ویژه جوانترها را به رای دادن تشویق کنند. این در حالیست که به روایت اکثر رسانه ها استقبال عمومی از این انتخابات در روز نخست بسیار ناچیز بوده است.

یکی از رای دهندگان در این باره می گوید: «در بین زنان، میزان مشارکت متوسط است ولی نمی دانم آیا جوانان هم تمایلی به رای دارند دارند یا نه. دیدگاه آنها چیست و با چه چیزی مخالفند؟ چه چیزهای دیگری می خواهند؟ آیا نمی خواهند فرصتی برای پیشرفت کشور مهیا کنند؟ خدا کند ختم به خیر شود.»

حدود بیست و هفت میلیون مصری برای شرکت در این انتخابات واجد شرایط هستند و در فقدان یک اپوزیسیون معتبر، این قشر سالخورده و زنان هستند که تمایل بیشتری برای رای دادن از خود نشان می دهند.

اخوان المسلمین این انتخابات را تحریم کرده و برخی علمای نزدیک به این جریان فکری تا آنجا پیش رفته اند که شرکت در آن را از نظر شرعی حرام دانسته اند.

این نخستین انتخابات از زمان انحلال پارلمان مصر در سال ٢٠١٢ میلادی است که طی آن پیش بینی می شود قدرت عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر در پارلمان تقویت شود.

قرار است مرحله دوم انتخابات پارلمانی این کشور نیز طی روزهای ٢٢ و ٢٣ نوامبر (یکشنبه اول آذر و دوشنبه دوم آذر) در داخل مصر برگزار شود. نتیجه نهایی این انتخابات در ماه دسامبر مشخص خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبدالفتاح سیسی برای سومین‌بار سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد

کشف دیوارنگاره‌های باستانی رنگی در مقبره ۴۳۰۰ ساله در مصر

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد