دردسر تازه برای مرکل؛ شنود متحدان آلمان از سوی سازمانهای اطلاعاتی این کشور

دردسر تازه برای مرکل؛ شنود متحدان آلمان از سوی سازمانهای اطلاعاتی این کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته رسانه های آلمان سازمانهای اطلاعاتی آلمان بسیاری از سفارتخانه ها و دستگاههای دولتی متحدان این کشور از جمله ایالات متحده آمریکا را مورد شنود

آگهی

به گفته رسانه های آلمان سازمانهای اطلاعاتی آلمان بسیاری از سفارتخانه ها و دستگاههای دولتی متحدان این کشور از جمله ایالات متحده آمریکا را مورد شنود قرار داده اند.

به گفته رسانه ها تاکنون هیچ کدام از مقامات وزارت اطلاعات و یا شخص صدراعظم حاضر به ارائه توضیحات در این باره نشده اند.

با این حال هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان در این باره می گوید: “نمی توان گفت که سازمانهای اطلاعاتی تحت مدیریت ما نیستند. اگر این اتفاق افتاده باشد این کار آنها غیرقانونی است و پیامدهایی برایشان دارد.”

اشتروبله، نماینده سبزهای پارلمان آلمان نیز می گوید: “اگر این کار سرویسهای اطلاعاتی بوده است، یا آنها و یا صدر اعظم مستقیما باید پاسخگو باشند و در هر صورت پیامد آن بسیار فاجعه آمیز است.”

پیشتر در سال ۲۰۱۳ میلادی ادوارد اسنودن، کارمند آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا درباره شنود مکالمات تلفنی مقامات آلمانی از سوی ماموران اطلاعاتی آمریکا و سازمان متبوعش افشاگریهای زیادی کرد و این موضوع باعث تنشهای فراوانی بین دولت آلمان و ایالات متحده آمریکا شد.

حال در صورت صحت این اطلاعات، دولت آنگلا مرکل با دردسر تازه ای مواجه خواهد شد. آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۳ میلادی انتقادات زیادی نسبت به شنود اطلاعات توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا داشت و گفته بود اینکار کاری ناشایست بین دو متحد دیرین است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟