حضور سه مظنون به مشارکت در انفجارهای آنکارا در دادگاه

حضور سه مظنون به مشارکت در انفجارهای آنکارا در دادگاه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سه فرد مظنون به دست داشتن در انفجار هفته گذشته آنکارا، در دادگاه حاضر شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای آنکارا به عهده نگرفته است. اما مقامهای

آگهی

سه فرد مظنون به دست داشتن در انفجار هفته گذشته آنکارا، در دادگاه حاضر شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای آنکارا به عهده نگرفته است. اما مقامهای ترکیه داعش را متهم کرده اند و از احتمال دخالت حزب کارگران کردستان ترکیه هم صحبت کرده اند.

یکی از مظنونها هنگامی که وارد دادگاه می شد در فریادهای خود این ماجرا را بازی خواند که حزب حاکم به راه انداخته است.

بر اساس حکم دادگاه، رسانه های ترکیه از انتشار هر گونه خبر یا تحلیلی درباره تحقیقات مرتبط با انفجارهای روز دهم اکتبر منع شده اند.

انفجارهای آنکارا در شرایطی رخ داد که حدود دو هفته دیگر قرار است انتخابات پارلمانی در ترکیه برگزار شد.

مخالفان دولت، حزب حاکم را متهم کرده اند که با دامن زدن به خشونتها علیه حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، تلاش می کند تا در آستانه انتخابات با امنیتی کردن جامعه، آرای بیشتری را برای خود کسب کند.

شنبه هفته گذشته انفجار دو بمب در محل برگزاری تجمع حامیان کردهای ترکیه و مخالفان خشونت، مرگبارترین انفجار را در تاریخ ترکیه رقم زد. در این انفجارها بیش از صد نفر کشته شدند.

انفجارهای روز شنبه، مرگبارترین انفجار در تاریخ ترکیه را رقم زد.

از ماه ژوئیه سال جاری میلادی یعنی حدود سه ماه قبل که آتش بس بین دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، پایان یافت، درگیریها بین این دو گروه به طور بی سابقه ای در دو دهه اخیر افزایش یافته است. در این مدت کوتاه بیش از 150 نفر از نیروهای امنیتی ترکیه و صدها نفر از شبه نظامیان پ کا کا جان خود را از دست داده اند.

افزایش ناآرامیها این نگرانی را ایجاد کرده است که ترکیه و پ کا کا به رویارویی های خونین دهه های گذشته بازگردند که بیش از چهل هزار کشته به جا گذاشت. پ کا کا از سال 1984 میلادی یعنی حدود سی سال قبل به دنبال خودمختاری بخشهای کردنشین ترکیه از دولت مرکزی این کشور بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت