پوتین با وزیر دفاع عربستان در سوچی دیدار کرد

پوتین با وزیر دفاع عربستان در سوچی دیدار کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه با محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی در شهر سوچی دیدار کرد. موضوع گفت و گوها میان این دو، بحران

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه با محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی در شهر سوچی دیدار کرد. موضوع گفت و گوها میان این دو، بحران سوریه و حضور نظامی روسیه در این کشور گزارش شده است.

عربستان سعودی پیش از این، از بمباران هوایی مواضع به گفتۀ روسیه «گروههای تروریستی» در سوریه ابراز نگرانی کرده بود.

رئیس جمهوری روسیه در همین روز و در یک گفت و گوی تلویزیونی با شبکۀ اول تلویزیون روسیه، بار دیگر تأکید کرده است که قصد اعزام نیروی زمینی به سوریه را ندارد اما عملیات هوایی جنگنده های روسی در این کشور ادامه خواهد یافت. ولادیمیر پوتین در این گفت و گو هدف خود از پذیرفتن درخواست دولت سوریه برای مداخلۀ نظامی را «تثبیت دولت مشروع سوریه و ایجاد شرایطی برای توافق سیاسی در این کشور» عنوان کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه نیز پس از دیدار با همتای سعودی خود دربارۀ این دیدار گفت: «در وهلۀ اول، هدف از این عملیات جلوگیری از تشکیل یک خلافت تروریستی در این مناطق است. در این باره رئیس جمهور به وضوح تاکید کرده است که حضور نظامی ما در سوریه برای مبارزه با حکومت اسلامی، جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی است.»

از سوی دیگر و به موازات ادامۀ عملیات جنگنده های روسیه در سوریه، ارتش سوریه از پیشروی در مناطقی از لاذقیه و حما خبر می دهد. به گزارش مقامات نظامی سوریه، نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور، همزمان با دوازدهمین روز از بمباران هوایی جنگنده های روسی موفق به پیشروی در مناطقی از این دو استان شده اند.

مقامات سوریه همچنین می گویند جنگنده های روسی در طی ۲۴ ساعت گذشته طی چندین عملیات، ۶۳ موضع گروههای تروریستی و مسلح را در مناطقی از حمص و حما بمباران کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟