مهاجران روزانه ۸ تن زباله در دریای مدیترانه رها می کنند

مهاجران روزانه ۸ تن زباله در دریای مدیترانه رها می کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هزاران مهاجر و پناهجویی از طریق دریای اژه و مدیترانه از مسیر یونان و ایتالیا خود را به اروپا می رسانند. آنان وقتی به ساحل می رسند وسایل غیرضروری و خصوصا جلیقه نجات خود را رها می کنند تا سبکتر به سفرشان ادامه دهند.

گروهی از محققان در دو ساحل جزیره لزبوس یونان به اندازه گیری وزن و تعیین نوع وسایل پلاستیکی که مهاحران و پناهجویان پشت سر می گذارند، پرداختند.

Thousands of refugees live their drama in the Mediterranean. A side-effect of illegal immigration is the… http://t.co/VAz7pxoQdh

— Stelios Katsanevakis (@SKatsanevakis) octubre 2, 2015

این محققان در طول دو مسیر ۱۰۰ متری در ساحل لزبوس وسایل پلاستیکی مختلفی را یافتند؛ ۲۸۳ جلیقه نجات دست نخورده، ۴۸ تیوب، تعداد ۳۶ دست لباس و ۱۶ جفت کفش، اشیاء شکسته مختلف و ۸ قایق بادی سالم.

اجسام و اشیای پلاستیک یا در ساحل رها می شوند و یا توسط امواج از دریا به ساحل آورده می شوند؛ زباله هایی که نه تنها به صنعت توریسم جزایر لطمه می زند بلکه زندگی جانداران دریایی، ماهی ها و دیگر موجودات زنده کوچک و بزرگ را در معرض خطر قرار می دهند.

قطعات و ذرات ریزی که از اشیای پلاستیکی به تدریج جدا می شوند در بستر و در امواج دریا رها شده و گیاهان دریایی و آبزیان را تهدید می کنند.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط دانشگاه اژه یونان، تخمین زده می شود مهاجران روزانه ۸ تن زباله و پلاستیک را در آب ها و ساحل دریای مدیترانه رها می کنند.

مهاجرانی که از مسیر ترکیه وارد جزیره لزبوس می شوند بعضی وقت ها قایق های بادی خود را عمداً غرق می کنند تا توسط گارد ساحلی بازگردانده نشوند.

البته جلیقه های نجات رها شده بیش از وسیله ای پلاستیکی و رها شده هستند، این جلیقه ها ناقل حکایت های تلخ و شیرین اند، حکایت شیرین آنهایی که به ساحل و به مقصد رسیده اند و حکایت آنهایی که هرگز به ساحل آرزوی خود نرسیده اند. در سال جاری میلادی، ۲۰۱۵، حدود ۳ هزار مهاجر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه جان باخته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیزده بدر و چهره‌های معروفی که به «چالش بی‌زباله» پیوستند

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد