نمایشگاه مد زیرزمینی ایرانی در لندن

نمایشگاه مد زیرزمینی ایرانی در لندن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جمعی از هنرمندان جوان ایرانی فعال در حوزه طراحی مد، لباس و زیورآلات، آثار خود را در لندن به نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه علاوه بر لباس‌های آزاده تاج که نقش‌هایی الهام گرفته از تاریخ و ادبیات ایران دارند، زیورآلات دست ساز چهار طراح دیگر نیز در برابر دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این نمایشگاه به همت «النگو» که شرکتی ثبت شده در نیویورک است برپا شد و در روزهای پنجشنبه نهم و جمعه دهم مهر مورد استقبال ایرانیان مقیم لندن قرار گرفت. در میان بازدیدکنندگان آثار این هنرمندان مستقل و جوان، غیرایرانی‌ها نیز دیده می‌شدند.

از ویژگی‌های این نمایشگاه، ارایه زیورآلات ساخته و طراحی شده به دست معین الدین شاشایی، محسن امینی و نازیلا برخورداری بود که برای نخستین بار و بدون حضورشان صورت می‌گرفت. هر سه این طراحان در ایران اقامت دارند. غزاله شالچی، تنها طراح این مجموعه بود که به دلیل سکونت در لندن، فرصت حضور در کنار آثارش را داشت. خانم شالچی که در حال حاضر از دانتل به عنوان دست مایه اصلی در کار‌هایش استفاده می‌کند به یورونیوز گفت: «کارهای من با الهام از سال‌های ۱۹۲۰ میلادی است. زمانی که پوشش زنان تغییر کرد و آنان جسارت استفاده از زیورآلات و لباس‌های متفاوت را یافتند.»

شرکت النگو در سال‌های اخیر تلاش کرده است به صورت آنلاین فرصتی برای طراحان مستقل ایرانی در سراسر جهان در حوزه مد و طراحی پوشش و ریورآلات فراهم کند. گلشید مولا، موسس النگو و برپاکننده نمایشگاه لندن گفت: «ما هر سال سعی می‌کنیم یک یا دوبار آثار انتخاب شده از طراحان را در یکی از شهرهای جهان به نمایش بگذاریم و از این طریق این کار‌ها را به مردم آن شهر معرفی کنیم. اگرچه بسیاری از طریق وب سایت این آثار را دیده‌اند ولی برپایی این نمایشگاه‌ها باعث معرفی طراحان و کیفیت هنر آنان می‌شود.»

لباس‌هایی که نقوشی الهام گرفته از دوره قاجاریه تاریخ ایران برخود داشت نیز بخش دیگری از این نمایشگاه بود. طرح‌های آزاده تاج که به سفارش شرکت النگو تولید می شود، سعی دارد تا پیوندی میان حال و هوای جوانان امروزی و ریشه‌های فرهنگی ایران برقرار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟