مخالفان استقلال کاتالونیا: اسپانیا متحد می ماند

مخالفان استقلال کاتالونیا: اسپانیا متحد می ماند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حزب شهروند اسپانیا اگرچه نتوانست به اکثریت پارلمان محلی کاتالونیا دست یابد اما ۲۵ نماینده را راهی این پارلمان کرده است. اینس آریماداس، که در صدر لیست

آگهی

حزب شهروند اسپانیا اگرچه نتوانست به اکثریت پارلمان محلی کاتالونیا دست یابد اما ۲۵ نماینده را راهی این پارلمان کرده است.

اینس آریماداس، که در صدر لیست این حزب قرار داشت، در نطق خود پس از اعلام نتایج گفت:«آرتور مس همه را به این انتخابات دعوت کرده بود و می گفت که بیشتر کاتالانی ها از طرفداران او هستند. باید بگویم که بسیاری به او رای ندادند با انتخاب ما، به همزیستی رای داده اند.»

این حزب ۴۷ درصد آرا را به دست آورده است.

حزب مردم که حزب حاکم اسپانیا نیز هست، از بخت خوبی برخوردار نبود و توانست تنها به ۱۱ کرسی در پارلمان دست یابد.

پابلو کاسادو، مدیر روابط عمومی این حزب می گوید: «در اسپانیا قانون حاکم است، این کشور متحد می ماند. در اسپانی باید موضوعاتی مانند ایجاد رفاه و آسایش مردم مطرح شود نه اینکه از تفرقه و جدایی حرف بزنند.»

انتخابات پارلمانی اسپانیا که در ماه دسامبر برگزار می شود، آرتور مس، رئیس دولت محلی کاتالونیا امیدوار است در این انتخابات نیز کرسی های بیشتری را در مادرید به دست آورد. این امر می تواند استقلال طلبان کاتالونیا را به جدایی از اسپانیا نزدیک کند.

خبرنگار یورونیوز از مادرید می گوید:«استراتژی دولت اسپانیا نتوانست از رسیدن استقلال طلبان کاتالونیا به یک اکثریت مطلق در پارلمان این منطقه جلوگیری کند. ماههای باقیمانده تا انتخابات ماه دسامبر می تواند برای ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا به سختی سپری شود.»

کاتالونیا یکی از مناطق ثروتمند اسپانیاست و استقلال طلبان می گویند این منطقه بیش از آنچه از دولت دریافت می کند، مالیات پرداخت می کند و توانایی تشکیل یک منطقه کامل مستقل را با تکیه بر پشتوانه مالی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کسب اکثریت پارلمان، استقلال طلبان کاتالونیا را به آینده امیدوار کرد

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟