هزاران مهاجر افغان در مرکز آتن زمینگیر شده اند

هزاران مهاجر افغان در مرکز آتن زمینگیر شده اند
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار زیادی از مهاجران بی پناه و بی بضاعت افغان که زنها و کودکان بسیاری نیز در میان آنها دیده می شوند، در یکی از میدان های مرکزی آتن، پایتخت یونان

آگهی

شمار زیادی از مهاجران بی پناه و بی بضاعت افغان که زنها و کودکان بسیاری نیز در میان آنها دیده می شوند، در یکی از میدان های مرکزی آتن، پایتخت یونان زمینگیر شده اند زیرا گذرنامه یا مجوزی برای سفر به کشورهای شمال و غرب اروپا ندارند.

حسن، مهاجر افغان می گوید: «چرا همه دنیا فکر می کنند که در سوریه جنگ است ولی اما هیچ کس فکر نمی کند که افغانستان پنجاه سال است که در جنگ است. پنجاه سال با چه امکاناتی؟ برق ندارد، آب ندارد، تحصیلات ندارد. همه این بچه ها که اینجا می بینید همین طوری (بدون آموزش و تحصیلات) بزرگ شده اند.»

بعضی از ساکنان آتن داوطلبانه در میان آوارگان افغان غذا و آب توزیع می کنند. یکی از این داوطلبان می گوید: «دولت یونان معضلات زیادی دارد. ما مردم خودمان هم مشکلات داریم و نمی توانیم این مشکل را هم حل کنیم. هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم ولی کافی نیست. فکر می کنم مردمانی هم در دنیا هستند که خیلی پولدارند و واقعا می توانند کمک کنند.»

چهارشنبه شب بیش از ۲۵۰۰ مهاجر افغان در پارک میدان ویکتوریا زیر چادر خوابیدند، اما با پیش بینی بارندگی شدید در روزهای آینده معلوم نیست آنها چه سرنوشتی خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند