سرگردانی هزاران پناهجو میان کرواسی، مجارستان و اسلوونی

سرگردانی هزاران پناهجو میان کرواسی، مجارستان و اسلوونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت کرواسی می گوید ظرفیت پذیرش پناهجویان جدید را ندارد و بنابراین روز جمعه تعداد زیادی از افرادی را که در روزهای اخیر وارد این کشور شده اند با ده ها

آگهی

دولت کرواسی می گوید ظرفیت پذیرش پناهجویان جدید را ندارد و بنابراین روز جمعه تعداد زیادی از افرادی را که در روزهای اخیر وارد این کشور شده اند با ده ها اتوبوس و یک قطار به شهر برِمِند در جنوب شرق مجارستان فرستاد. در عین حال همزمان در روز جمعه، یک قطار حامل ۱۵۰۰ مهاجر تازه از راه رسیده وارد زاگرب، پایتخت کرواسی شد. از روز پنج شنبه تا کنون این دومین قطار حامل پناهجویان است که از صربستان وارد این کشور می شود.

بسیاری از پناهجویان آن قدر سرگردان شده اند که دیگر نمی دانند چه برنامه ای دارند و می خواهند به کجا بروند.

یک پناهجو می گوید: «هیچ برنامه ای نداریم. دولت کرواسی هیچ برنامه و تصمیمی برای ما ندارد.»

دولت مجارستان به رغم سختگیری های اخیر در پذیرش پناهجویان، عده ای از آنان را که از کرواسی آمده اند در خاک خود پذیرفت. در عین حال برخی گزارش ها از متوقف شدن قطار حامل مهاجران در مرز کرواسی با مجارستان حکایت دارد.

بعضی از مهاجرانی که با قطار وارد مجارستان شده اند، حتی نمی دانند در کدام کشور هستند.

یکی از آنان می گوید که به آنها چیزی گفته نشده است. او تازه فهمیده که در مجارستان است و با تعجب ادامه می دهد: «من نمی دانستم در مجارستان هستیم. به ما گفته بودند به اسلوونی می رویم.»

در روزهای اخیر بیش از هفده هزار پناهجو وارد کرواسی شده اند. مقامات کروات پس از ثبت نام پناهجویان ورودی در زاگرب، آنها را آزاد می گذارند تا با هر وسیله ای که می خواهند، خودشان را به مرز اسلوونی برسانند.

آتیلا مجار، خبرنگار یورونیوز در مجارستان می گوید: «در طول روز جمعه چند بار تصمیم مسئولان عوض شده اما پناهجویان در جریان هیچ چیز نیستند. در مورد این که مهاجران باید به اسلوونی، مجارستان یا اتریش منتقل شوند خبرهای متفاوتی گفته می شود. اما یک چیز روشن است و آن این که کرواسی برای حل بحران با دشواری روبروست.»

از ابتدای سال جاری مسیحی تا کنون، ۳۹۹ هزار پناهجو وارد خاک اتحادیه اروپا شده اند. بیشتر این مهاجران را اتباع سوریه و افغانستان تشکیل می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۸۵ درصدی متقاضیان پناهندگی از اتحادیه اروپا

ورود صدها پناهجو به مجارستان از مسیر کرواسی

محاکمه پناهجویانی که بطور غیرقانونی وارد خاک مجارستان شده اند