آمریکا به ده هزار آواره سوری پناهندگی می دهد

آمریکا به ده هزار آواره سوری پناهندگی می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با ادامه بحران پناهجویان، دولت آمریکا از عزم این کشور برای پذیرش دادن به ده هزار پناهجوی سوری خبر می دهد. پیشتر جان کری، وزیر امور خارجه این کشور

آگهی

با ادامه بحران پناهجویان، دولت آمریکا از عزم این کشور برای پذیرش دادن به ده هزار پناهجوی سوری خبر می دهد. پیشتر جان کری، وزیر امور خارجه این کشور گفته بود که آمریکا می تواند ظرفیتش برای پذیرش پناهجویان را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه در این باره گفت: «رئیس جمهور اوباما به هیئت دولت اطلاع داده است که آمریکا ده هزار پناهجوی سوری را می پذیرد، یعنی مقدمات پذیرش آنها از آغاز سال مالی آینده (اول اکتبر امسال) را فراهم می کند. ما از ابعاد گسترده مسئله مطلع ایم، این مسئله بسیار مهمی است، میلیون ها نفر به خاطر این خشونت ها ناگزیر از ترک خانه و کاشانه خود شده اند.»

آمریکا در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی به تعداد کمتری از پناهجویان سوری پذیرش داده است. در عین حال، اکثر آوارگان سوری به کشورهای همسایه سوریه پناه برده اند. ترکیه در حدود دو میلیون آواره سوری را پذیرفته است، و لبنان پذیرای حدود یک میلیون و صد و بیست هزار آواره دیگر است. اردن، عراق و مصر نیز به ترتیب ششصد و سی هزار، دویست و پنجاه هزار، و صد و سی هزار آواره سوری را پذیرفته اند.

همزمان، رسانه ها از ادامه درگیری ها در مناطق مختلف سوریه و تلفات انسانی این نبردها خبر می دهند. تنها در ماه میلادی گذشته، بیش از پنج هزار نفر در جریان جنگ یا در مناطق جنگ زده این کشور کشته شدند. به گزارش سازمان «دیدبان حقوق بشر در سوریه» حدود یک چهارم قربانیان را افراد غیرنظامی تشکیل می دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند