رقابتهای موتوجی پی؛ پیشتازی سلطان والنتینو روسی

رقابتهای موتوجی پی؛ پیشتازی سلطان والنتینو روسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها دو هفته پیش بود که خورخه لورنزو، با پیروزی در گراندپری چک توانست به صدر جدول برود. اما والنتینو روسی باتجربه نشان داد که به این راحتیها میدان را

آگهی

تنها دو هفته پیش بود که خورخه لورنزو، با پیروزی در گراندپری چک توانست به صدر جدول برود.

اما والنتینو روسی باتجربه نشان داد که به این راحتیها میدان را خالی نخواهد کرد و با پیروزی در رقابتهای گراندپری موتوجی پی سیلوراستون در بریتانیا باردیگر به صدر جدول رفت.

در سال ۲۰۰۵ روسی یکی از پرافتخارترین موتورسواران تاریخ موتوجی پی در دوونینگتون قهرمانی اش را جشن می گرفت و حالا در سال ۲۰۱۵ در سیلور استون به صدر جدول می رود.

او که مسابقه را از جایگاه چهارم آغاز کرد در دومین دور موفق شد در صدر موتورسواران قرار بگیرد و نشان دهد که همچنان دود از کنده بلند می شود.

خورخه لورنزو هم تیمی او از یاماها، که در روزی بارانی با مشکلات زیادی مواجه بود، تنها به مقام چهارم اکتفا کرد.

در سیلوراستون ایتالیایی ها علمکرد فوق العاده ای داشتند. والنتینو روسی اول شد و پتروسی و دویتزیوسو در مکان دوم و سوم قرار گرفتند.

مارک مارکز، فاتح دو فصل گذشته موتوجی پی تا هشت دورمانده به پایان مسابقه در جای دوم قرار داشت اما با بدشانسی به زمین خورد و از دور حذف شد.

روسی با این پیروزی با ۱۲ امتیاز اختلاف از رقیبش در صدر خورخه لورنزو فاصله می گیرد. او باید بتواند این اختلاف را در شش هفته پایانی رقابتهای موتوجی پی این فصل حفظ کند.

در رقابتهای موتو۲ یوهان زارکو به تنهایی در صدر جدول می تازد. موتورسواری فرانسوی در سلوراستون به پنجمین مقام پیروزی این فصل خود رسید تا فاصله اش با رقیبان بیش از پیش باشد.

تا به امروز هیچ فرانسوی موفق نشده بود تا این اندازه در رقابتهای موتور۲چنین علمکردی داشته باشد.

این فرانسوی که از جایگاه سوم رقابت سیلوراستون را آغاز کرد در دورهای میانی موفق شد به صدر برود. او پیشتر رقابتهای این فصل در جمهوری چک، هلند، کاتالونیا و آرژانتین را را از آن خود کرده است. در این رقابتها پس از زارکو، الکس رینس اسپانیایی و تیتو رابات در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابتهای گراندپری موتو جی پی سیلوراستون در سال ۷۷ میلادی به رقابتهای فصل این رشته اضافه شدند.

اولین بار در تاریخ چهاردهم اوت ۱۹۷۷ بود که رقابتهای موتوجی پی در سیلور استون برگزار شد. پیستی که برای قهرمان اسطوره ای آنزمان جی جی آگوستینو، پانزده بار قهرمان جهان، بسیار خطرناک بود و وی حتی می خواست تصمیم به کنارگیری از این مسابقات بگیرد. اما در نهایت در سالهای آخر پادشاهی اگوستینو در این پیست تنها به مقام نهمی بسنده کرد و پت هنن آمریکایی در این مسابقه حساس اول شد. آگوستینو چند هفته پس از این رقابتها با پیستهای موتو جی پی برای همیشه خداحافظی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ گرند پری موناکو از نگاه قهرمان سابق جهان