موضعگیری روحانی درباره موسوی و کروبی: باید مسائل را در چارچوب منافع ملی نهایی کنیم

موضعگیری روحانی درباره موسوی و کروبی: باید مسائل را در چارچوب منافع ملی نهایی کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در کنفرانس خبری به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوالی درباره حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از رهبران معترضان به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ گفت: «اگر موضوعی از گذشته در این کشور بوده و ما می توانیم به آن پایان بدهیم، پایان بدهیم. حال این که ممکن است حق با این باشد یا آن. در هر حال برعهده قوه قضاییه و دادگاههای ماست که حکم می کنند.»

به گزارش ایرنا آقای روحانی درباره توانایی دولت در پایان دادن به این مساله گفت: «در برخی مسائل دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد اما دولت می‌تواند مقدمات و شرایط امر را فراهم کند.» رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: «من تلاش خود را در زمینه حل معضلات سیاسی اجتماعی و برای اینکه این معضلات را در بتوانیم در چارچوب مصالح ملی حل و فصل کنیم انجام دادم. حال می شود در زمانش توضیح بیشتری داد. واجب نیست همه چیز را اکنون اعلام کرد. پیش از موعد اعلام کردن چیدن میوه نارس است.»

رئیس جمهوری ایران در این نشست خبری درباره مساله تصویب توافق هسته ای در مجلس شورای اسلامی گفت: «طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی سندی باید به مجلس برود که رییس جمهوری یا نماینده وی امضا کرده باشد؛ ما که چیزی امضا نکرده ایم. آنچه که امروز انجام می شود، اجرای معاهده ای است که ایران قبلا آن را پذیرفته است. بحث درباره اجرای درست ان. پی. تی و پادمان است. امروز معاهده جدیدی وجود ندارد و در برجام هم کلمه داوطلبانه آمده است؛ هیچ کشور دیگری هم برجام را در پارلمان خود تصویب نمی کند. حال اگر ما آن را به پارلمان ببریم، الزامی برای دولت می شود و کار را به نفع آن ها انجام داده ایم.»

آقای روحانی با اشاره به انتخابات مجلس شورا و خبرگان گفت: «در اجرای قانون اساسی به وظایف خود عمل خواهیم کرد؛ چه کسانی خوش حال شوند، چه خوش حال نشوند؛ اجرای قانون وظیفه همه ماست.» رییس جمهوری ایران همچنین با اشاره به فعال شدن خانه احزاب گفت: «اساس دولت بر تشدید رقابت سالم است، مخصوصا که در آستانه انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی قرار داریم.»

رییس جمهوری اسلامی درباره سیاست منطقه ای ایران گفت:«در ابتدای دولت گفتم که به دنبال روابط بهتر با عربستان سعودی هم هستیم، متاسفانه مشکلاتی از جمله یمن پیش آمد که آن زمینه ها را از بین برد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد