بحران زباله در بیروت ممکن است به قیمت سقوط دولت تمام شود

بحران زباله در بیروت ممکن است به قیمت سقوط دولت تمام شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بحران زباله در بیروت باز هم معترضان در این کشور را به خیابان ها کشاند. صدها نفر که عصر روز سه شنبه در میدان ریاض الصلح تجمع کرده بودند، خواستار کناره

آگهی

بحران زباله در بیروت باز هم معترضان در این کشور را به خیابان ها کشاند. صدها نفر که عصر روز سه شنبه در میدان ریاض الصلح تجمع کرده بودند، خواستار کناره گیری تمام سلام، بار دیگر نخست وزیر این کشور از قدرت شدند.

همزمان، نشست دولت برای یافتن راه حلی به منظور مقابله با بحران زباله در این کشور که روز سه شنبه برگزار شد، بدون دستیابی به نتیجه ای پایان یافت. این نشست در حالی بدون نتیجه خاتمه یافت که وزرای دولت، مزایدۀ اعلام شده برای واگذاری تخلیۀ زباله به شرکت های داوطلب را به دلیل قیمت بالا لغو کردند. اعلام نام برخی از موسسات شرکت کننده در این مزایده که به سیاستمداران این کشور وابسته هستند، موج جدیدی از مخالفت تظاهرات کنندگان را به دنبال داشته است.

از اواسط ماه ژوییه و در پی بسته شدن مرکز جمع آوری زباله در منطقۀ نعمه در جنوب بیروت، صدها تن زباله در این شهر تلنبار شده و دولت تاکنون در یافتن یک جایگزین ناموفق بوده است. همین امر موجب راه اندازی جنبشی به نام «شما بو می دهید» از سوی معترضان شده و تجمعات متعددی نیز در این باره برپا شده است.

این تجمعات به درگیری میان معترضان و پلیس منجر شده که در نتیجۀ آن تاکنون دهها نفر مجروح شده اند. برپا کنندگان این کارزار از مخالفان دولت خواسته اند روز شنبه ۲۹ اوت، با برپایی یک تظاهرات سراسری، به سیاست های دولت اعتراض کنند.

در پی شدت گرفتن این اعتراض ها، نیروهای امنیتی اقدام به احداث یک دیوار بتونی در اطراف ساختمان نخست وزیری کرده بودند اما تمام سلام، نخست وزیر این کشور روز سه شنبه دستور به برچیدن این دیوار داد. تظاهرات کنندگان که علاوه بر معضل زباله، به فساد مالی در میان دولت لبنان نیز معترضند، می گویند این دیوار برای جداکردن مردم و مسئولان فاسد ساخته شده است و آن را دیوار شرم نامیده اند.

قرار است نشست دیگری روز پنجشنبه برای یافتن راه حلی به منظور پایان دادن به بحران زباله در این کشور برگزار شود.

لبنان از سال گذشته بدون رئیس جمهوری اداره می شود و به دلیل شکاف میان احزاب سیاسی، از سال ۲۰۰۹ به این سو انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به کشته‌شدن مرد شماره ۲ حماس؛ اسرائیل: این حمله نه به لبنان و حزب‌الله بلکه به حماس بود

ویدئو؛ بازیافت کاغذ و بطری‌های پلاستیکی در بیروت

تصاویری از تخریب بانکهای بیروت؛ لبنانی‌هایی که نمی‌توانند پولشان را برداشت کنند