تیراندازی در قطار آمستردام-پاریس با مداخله به موقع مسافران خنثی شد

تیراندازی در قطار آمستردام-پاریس با مداخله به موقع مسافران خنثی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس ضد تروریستی فرانسه به تحقیق درباره تیراندازی در قطار آمستردام-پاریس ادامه می دهد. این تیراندازی با مداخله به موقع چهار مسافر خنثی شد. حادثه ساعت

آگهی

پلیس ضد تروریستی فرانسه به تحقیق درباره تیراندازی در قطار آمستردام-پاریس ادامه می دهد.

این تیراندازی با مداخله به موقع چهار مسافر خنثی شد. حادثه ساعت ۱۸ جمعه به وقت محلی و زمانی روی داد که یک مهاجم به شدت مسلح در داخل قطار اقدام به تیراندازی کرد. در پی آن چند مسافر بویژه سه آمریکایی و یک بریتانیایی جلوی وی را گرفتند. در جریان این حادثه یک نظامی آمریکایی به ضرب گلوله و یک بریتانیایی بر اثر اصابت چاقو به شدت زخمی شدند. ژان هوگ آنگلاد، هنرپیشه فرانسوی نیز که درصدد به صدا درآوردن زنگ خطر بود جراحات سطحی برداشت.

بر اساس تحقیقات اولیه، مهاجم که در ایستگاه راه آهن آراس در شمال فرانسه دستگیر شد یک مرد ۲۶ ساله مراکشی است که در سال ۲۰۱۴ ساکن اسپانیا بوده است.

چریس نورمن، مسافر بریتانیایی که قهرمان قطار پاریس-آمستردام است گفت: «از اینکه کسی کشته نشده نفس راحتی کشیدیم. شکی نیست که این موضوع می توانست به یک قتل عام تبدیل شود.»

آنتونی سادلر، دانشجوی آمریکایی و دیگر مسافر و قهرمان این قطار افزود: «من دانشجو سال آخر هستم و در اولین سفرم به اروپا برای دیدن دوستانم آمده بودم که جلوی یک تروریست را گرفتیم.»

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه با حضور در محل حادثه از مسافرانی که مانع از تیراندازی شدند قدردانی و تشکر کرد و اقدام شجاعانه آنها را ستود.

پس از این حادثه قطار حامل ۵۵۴ مسافر در آراس متوقف شد و سرنشینان آن تخلیه شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه تحقیقات را درباره تیراندازی در قطار آمستردام - پاریس آغاز کرد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت