بمبگذاری در بانکوک دهها کشته و زخمی به جا گذاشت

بمبگذاری در بانکوک دهها کشته و زخمی به جا گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انفجار یک بمب قوی در بانکوک، پایتخت تایلند، دهها کشته و زخمی به جا گذاشت. بر اثر این انفجار، که شامگاه دوشنبه به وقت محلی روی داد، دست کم شانزده نفر

آگهی

انفجار یک بمب قوی در بانکوک، پایتخت تایلند، دهها کشته و زخمی به جا گذاشت.

بر اثر این انفجار، که شامگاه دوشنبه به وقت محلی روی داد، دست کم شانزده نفر کشته و بیش از هشتاد نفر دیگر زخمی شده اند. پیشتر رسانه های تایلندی، آمار تلفات این حادثه را بیست و هفت نفر اعلام کرده بودند. در عین حال، اخبار تأییدنشده از وجود سه گردشگر خارجی در میان قربانیان حکایت دارد.

این انفجار در مرکز بانکوک و در یکی از محلات پر رفت و آمد این شهر روی داد که هتلها و مراکز خرید بسیاری در آن قرار دارد. مقامات تایلندی هدف این حمله را آسیب زدن به گردشگران خارجی و تضعیف صنعت گردشگری و اقتصاد این کشور عنوان کرده اند.

در عین حال، احتمال می رود که هدف این حمله یک معبد هندو بوده باشد که در این محله پرازدحام قرار دارد و علاوه بر آن که از جاذبه های گردشگری بانکوک بوده، هندوها و همچنین بودائیان زیادی برای عبادت در آن تجمع می کنند.

تا این لحظه، هیچ گروهی مسئولیت این بمبگذاری را بر عهده نگرفته است. به دنبال کودتای نظامی در تایلند، این کشور با ناآرامی های سیاسی و اعتراضات خیابانی گسترده ای مواجه بوده، اما بمبگذاری و حملات تروریستی به ندرت در آن اتفاق می افتد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در بانکوک و اتهام نخست وزیر تایلند به مخالفان

تصویر مظنون اصلی انفجار کم سابقۀ بانکوک در دوربین های مداربسته

وضعیت بانکوک بعد از انفجار بمبها؛ گفت و گو با یک خبرنگار و شاهد عینی