راکتورهای اتمی ژاپن فعالیت خود را از سر می گیرند

راکتورهای اتمی ژاپن فعالیت خود را از سر می گیرند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

راکتور شماره یک در نیروگاه سندای ژاپن حدود چهار سال پس از سونامی ویرانگر این کشور و فاجعه نیروگاه اتمی فوکوشیما فعالیت خود را از سر گرفت. فعالیت

آگهی

راکتور شماره یک در نیروگاه سندای ژاپن حدود چهار سال پس از سونامی ویرانگر این کشور و فاجعه نیروگاه اتمی فوکوشیما فعالیت خود را از سر گرفت.

فعالیت دوباره این نیروگاه اعتراض ژاپنی ها از جمله نائوتو کان، نخست وزیر وقت این کشور را بدنبال داشت که در صف اول تظاهرات و مخالفان استفاده از نیروگاه های اتمی جای گرفته است.

شرکت برق ژاپن درخواست وارد شدن ۲۵ راکتور به چرخه تولید انرژی را کرده است و دولت شینزو آبه، نخست وزیر، می گوید تدابیر ایمنی در نظر گرفته برای شروع به کار راکتورها از سخت ترین تدابیر نظارتی جهان است.

اما بسیاری از ژاپنی ها مخالف استفاده از نیروگاه های اتمی هستند. یک دختر جوان ژاپنی می گوید:«امیدوارم نیروگاه ها را تعطیل کنند. زندگی مردم و محیط زیست بسیار پراهمیت تر از اقتصاد است.»

یک شهروند دیگر ژاپن می گوید:«دولت آبه با استانداردهای جدیدش مجوز سازمان نظارت بر انرژی اتمی را دریافت کرد و با توجه به زمین لرزه و سونامی اندکی بر کنترل افزود اما ساز و کارهای ایمنی پر از نقص و ایراد است.»

در ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی زمین لرزۀ بی سابقۀ تاریخ ژاپن سونامی و امواج عظیم ۲۳ متری را به سوی ساحل و نیروگاه اتمی دائیچی در فوکوشیمای ژاپن راند. سونامی حدود ۱۶ هزار قربانی گرفت و به این نیروگاه آسیب شدید رساند و باعث تلخیه هزاران نفر از ساکنان پیرامون آن شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

موشک فضایی ژاپن لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد

پایان ۴۹ سال فرار در بستر مرگ؛ بمبگذار ژاپنی در آخرین روزهای عمرش به پلیس اعتراف کرد