حمله ترکیه به شمال عراق و نقض آتش بس با پ ک ک

حمله ترکیه به شمال عراق و نقض آتش بس با پ ک ک
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش ترکیه موج تازه ای از حملات هوایی را علیه نیروهای داعش و مواضع حزب کارگران کردستان، پ ک ک در شمال عراق آغاز کرده است. پ ک ک ترکیه را به نقض آتش

آگهی

ارتش ترکیه موج تازه ای از حملات هوایی را علیه نیروهای داعش و مواضع حزب کارگران کردستان، پ ک ک در شمال عراق آغاز کرده است. پ ک ک ترکیه را به نقض آتش بس دو ساله متهم کرده و هواداران خود را برای مقابله با این حملات فراخوانده است.

ظاهرا ترکیه می کوشد تا با حمله به درون مناطق جنگزده سوریه و عراق برای خود منطقه امن ایجاد کند.

این عملیات نظامی واکنش های زیادی را برانگیخته است.

احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: «ما در نتیجه کار اطلاعاتی، می دانیم که جبهه انقلابی نجات خلق ترکیه و حزب کارگران کردستان در فعالیت های تروریستی همکاری داشته اند. اگر لازم باشد، تا زمانی که ما پایگاه های این تروریست ها یعنی این دو تشکیلات و داعش و تمام نقاطی که از آنجا ترکیه را هدف گرفته اند و نیز تمام انبارهای سلاح آنها را نابود نکرده ایم، این عملیات ادامه خواهد داشت.»

به این ترتیب دولت آنکارا از فرصت مبارزه با داعش برای بمباران مواضع کردها در خارج و سرکوب آنها در داخل نیز استفاده می کند.

شیلان امین اوغلو، عضو حزب دموکراتیک خلق ها که به پ ک ک نزدیک است می گوید: «ملت کرد ضمن خویشتنداری، در این درگیری ها شرکت نکرد. اما با این حال امروز می بینیم که بر سر غیرنظامیان ما بمب می ریزند و جوانان را به دلایل سیاسی در استانبول و منطقه جوله مرگ زندانی کرده اند.»

سی سال است که پ ک ک برای خودمختاری از ترکیه با این کشور در ستیز است. دولت ترکیه نیز این گروه را تروریست می داند. در عین حال ترکیه همزمان با عملیات نظامی مدعی پیشبرد مذاکرات صلح با همین گروه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله جنگنده های ترکیه به مواضع داعش و پ.کا.کا

یک‌ سال پیش در شهر مهسا امینی چه‌ گذشت؛ روایت معلم سقزی از روز خاکسپاری ژینا و اعتراضات

درگیری‌ها بین سپاه و پژاک؛ یک عضو سپاه پاسداران در مریوان کشته شد