یونان همچنان در دستور کار اتحادیۀ اروپا قرار دارد

یونان همچنان در دستور کار اتحادیۀ اروپا قرار دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ادامۀ مذاکرات آتن و نمایندگان طلبکاران به دلیل عدم حصول توافق، به روز پنجشنبه موکول شد. قرار است این مذاکرات روز پنجشنبه در ساعت ۱۳ به وقت محلی در

آگهی

ادامۀ مذاکرات آتن و نمایندگان طلبکاران به دلیل عدم حصول توافق، به روز پنجشنبه موکول شد. قرار است این مذاکرات روز پنجشنبه در ساعت ۱۳ به وقت محلی در بروکسل و میان وزرای دارایی منطقۀ پولی یورو از سر گرفته شود.

پیش از آن نیز، نمایندگان یونان و نهادهای وام دهنده به این کشور قرار است راس ساعت شش صبح، نشست دیگری را برای بررسی موارد تکنیکی پیشنهادهای دو طرف برگزار کنند.

قرار است در ساعت ۹ صبح نیز الکسی سیپراس، نخست وزیر یونان با روسای کمیسیون اروپا و صندوق بین المللی پول دیدار کند.

این نشست ها در حالی به روز پنجشنبه موکول شده است که به گفتۀ یک مقام مسئول یونانی، الکسی سیپراس درخواست اصلاح برخی از پیشنهادهای ارائه شده از سوی طلبکاران را رد کرده است.

الکسان دراستوب، وزیر دارایی فنلاند در پایان نشست شامگاه چهارشنبه یوروگروپ گفت: «مهم است که به دلایل سیاسی این روند را حفظ کنیم و صادقانه به دنیا نشان بدهیم که در رسیدن به یک توافق جدی هستیم و برای آن تلاش می کنیم. البته که باید بر طبق برنامه ها و روی یک خط حرکت کنیم اما به نظر من این هدر دادن وقت نیست.»

این دور از مذاکرات در پی ارائه پیشنهادهای جدید از سوی یونان و با خوشبینی نسبت به دستیابی به یک توافق زودهنگام آغاز شده بود اما بعد از نشست های دو روز گذشته، به نظر می رسد که طرف های مذاکره کننده هنوز تا رسیدن به یک توافق راه طولانی دارند.

افی کوتسوکوستا، خبرنگار یورونیوز از بروکسل می گوید: «منابع نزدیک به یونان، درخواست های جدید وام دهندگان برای تغییرات در پیشنهادهای ارائه شده را سخت و خشن می دانند. در ابتدا این پیشنهادهای ارائه شده توسط یونان برای حاکم کردن یک فضای مناسب [برای رسیدن به توافق] کافی به نظر می رسید. اکنون وام دهندگان مطالبات بیشتری دارند. این مذاکرات حالا به اوج خود رسیده در حالیکه تا روز سی ام ژوئن یعنی زمان متقضی شدن ضرب الاجل فرصت زیادی باقی نمانده است.»

یونان برای بازپرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو به صندوق بین المللی پول نیاز به امضای یک توافق با وام دهندگان دارد چرا که بدون این توافق، بستۀ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی نیز به این کشور پرداخت نمی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از سرگیری مذاکرات نشست «یوروگروپ» در روز پنجشنبه

آغاز نشست مهم «یورو گروپ» درباره یونان

روز بزرگ برای یونان فرا رسیده است