یونان به تمایل صندوق بین المللی پول برای توافق تردید دارد

یونان به تمایل صندوق بین المللی پول برای توافق تردید دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان در مورد تمایل صندوق بین المللی پول برای رسیدن به توافق با این کشور، تردید دارد. منابع دولتی یونان خبر می دهند که آقای

آگهی

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان در مورد تمایل صندوق بین المللی پول برای رسیدن به توافق با این کشور، تردید دارد.

منابع دولتی یونان خبر می دهند که آقای سیپراس ساعتی پیش از حضور در بروکسل و دیدار با مقامات اروپایی و صندوق بین المللی پول نسبت به تلاش های برخی موسسات ابراز تردید کرده است.

وی با انتقاد از این نهادها گفته است که آنها نمی خواهند برخی موارد پیش بینی شده و اقدامهای جبرانی برای حل بحران اقتصادی یونان را که از طرف آتن پیشنهاد شده، قبول کنند.

نخست وزیر یونان در این مورد کشورهای ایرلند و پرتغال را مثال زده است که قبلا از چنین جایگزینهایی استفاده کرده اند و مخالفتی با آنها صورت نگرفته است.

وی با این استدلال که ممانعت از اقدامات جبرانی پیش از این در هیچ کجا رخ نداده است، پرسیده است که آیا این برخورد دوگانه به سبب عدم تمایل صندوق بین المللی پول برای رسیدن به یک توافق با آتن است؟

عصر چهارشنبه، نخست وزیر یونان با روسای کمیسیون و شورای اروپا و همچنین با روسای صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا دیدار خواهد کرد.

آقای سیپراس امیدوار است تا شاید پیشنهادهای دولتش مورد تأیید قرار گیرد و توافقهای مدنظر حاصل شود. از این دیدارها به عنوان آخرین شانس یونان یاد می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز بزرگ برای یونان فرا رسیده است

حزب حامی نخست وزیر یونان از طرحهای او پشتیبانی نمی کند

نظری اجمالی بر وضعیت بدهی های یونان