کابینه رومانی با وجود اتهام فساد رای اعتماد گرفت

کابینه رومانی با وجود اتهام فساد رای اعتماد گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز جمعه، پیشنهاد رای عدم اعتماد به کابینه ویکتور پونتا، نخست وزیر رومانی، در مجلس نمایندگان این کشور رای نیاورد. به این ترتیب، تلاش حزب لیبرال برای

آگهی

روز جمعه، پیشنهاد رای عدم اعتماد به کابینه ویکتور پونتا، نخست وزیر رومانی، در مجلس نمایندگان این کشور رای نیاورد. به این ترتیب، تلاش حزب لیبرال برای برکنار کردن آقای پونتا و دولت چپگرایش که با اتهام فساد روبروست، ناکام ماند.

پس از این رأی گیری، تظاهراتی که قرار بود از سوی حزب لیبرال، روز جمعه در برابر پارلمان این کشور صورت گیرد، لغو شد و همچنین حزب سوسیال دموکرات هم از تظاهرات آینده خود انصراف داد.

اما خیابانهای بخارست، پایتخت این کشور، روز جمعه نیز صحنه تظاهرات خودجوش مخالفان دولت بود و تظاهر کنندگان علیرغمِ رأی مجلس این کشور، خواستار استعفای آقای پونتا شدند.

یکی از تظاهر کنندگان گفت: «ما می خواهیم ویکتور پونتا استعفا بدهد. او متهم به فساد است و خودش اعلام کرده بود، که در چنین موقعیتی عقب نشینی می کند، اما این کار را نکرد و این یکی از دلایلی است که می خواهیم او کنار برود.»

یک زن تظاهر کننده نیز افزود: « من یک مجلس پاک می خواهم و کسانی که واقعاً در آنجا نماینده من باشند. من یک دولت پاک می خواهم و این اعتراض، راهِ این کار است. ما این اعتراض را ادامه می دهیم تا سیاستمداران بخارست این پیام را بگیرند.»

همچنین در هفته ای که گذشت، اقدام شماری از نمایندگان مجلس رومانی برای لغو مصونیت قضایی آقای پونتا رای نیاورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

ظهور و سقوط امپراتوری‌ها ؛ قدیمی‌ترین امپراتوری ثبت شده تاریخ کدام است؟

معاون اول قوه قضائیه ایران پس از برگزاری پنجمین دادگاه رسیدگی به پرونده فساد فرزندانش استعفا کرد