انفجار۲ بمب در گردهمایی حزب مخالف دولت ترکیه

انفجار۲ بمب در گردهمایی حزب مخالف دولت ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انفجار دو بمب متوالی در گردهمایی حزب مخالف دولت ترکیه، حداقل دو کشته و بیش از صد زخمی برجای گذاشت. شهر کردنشین “دیاربکر” در مرکز استانی به همین نام،

آگهی

انفجار دو بمب متوالی در گردهمایی حزب مخالف دولت ترکیه، حداقل دو کشته و بیش از صد زخمی برجای گذاشت. شهر کردنشین “دیاربکر” در مرکز استانی به همین نام، امروز پذیرای گردهمایی تبلیغاتی حزب “دموکراتیک خلق ها” بود که مخالف دولت کنونی ترکیه است و از رقبای سرنوشت ساز دولت در انتخابات مجلس این کشور به شمار می رود. ریاست این حزب را که از هواداری اکثریت کردهای ترکیه برخوردار است، “صلاح الدین دمیرتاش” برعهده دارد.

صلاح الدین دمیرتاش در این مورد می گوید: «ما می توانیم در کنار یکدیگر از این دوران سخت عبور کنیم. اکنون زمانی ست که باید نشان بدهیم قلبی از آهن داریم و اراده مان نیز آهنین است. البته که آنها می خواهند مانع این راهپیمایی بشوند. آنها همیشه خواسته اند که متوقفمان کنند و در هر مناسبتی تیری بر قلبمان بنشانند. اما آنچه اکنون نیاز داریم، صلح است.»

گزارشها حاکی اند که نخستین انفجار در یک زباله دان و انفجار دوم با فاصله پنج دقیقه در یک پست توزیع نیروی برق رخ داده است. انتخابات پیش روی مجلس ترکیه، یکشنبه آینده برگزار خواهد شد و نقش مهمی در تعیین سرنوشت دولت آقای رجب طیب اردوغان خواهد داشت. حزب دموکراتیک خلق ها امیدوار است که در این انتخابات بتواند به یک حد نصاب ده درصدی برای دراختیار گرفتن صندلی های مجلس دست یابد.

پس از انفجار بمب ها، از میان جمعیت خشمگین حاضر در تجمع، برخی با پلیس درگیر شده و با سر دادن شعارهایی، دولت را مسبب چنین رویدادی خواندند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پ ک ک مسئولیت «حمله تروریستی» آنکارا را برعهده گرفت؛ اردوغان از اتحادیه اروپا انتقاد کرد

انفجار در یک کارخانه موشک‌سازی در نزدیکی آنکارا؛ وزارت دفاع ترکیه: دستکم ۵ نفر کشته شدند

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا