گفتگوی کامرون با مرکل درباره عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا

گفتگوی کامرون با مرکل درباره عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز جمعه برای گفتگو پیرامون عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا به برلین رفت. او در مراسمی با احترامات نظامی مورد

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز جمعه برای گفتگو پیرامون عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا به برلین رفت.

او در مراسمی با احترامات نظامی مورد استقبال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار گرفت.

کامرون در دیدار با مرکل تلاش کرد تا دریابد برلین برای حفظ بریتانیا در اتحادیه اروپا تا چه حد حاضر به امتیاز دادن است.

دیوید کامرون در جریان یک کنفرانس خبری پس از دیدار با صدر اعظم آلمان گفت: «اتحادیه اروپا با حضور بریتانیا به عنوان عضو آن، وضعیت بهتری خواهد داشت. من معتقدم که منافع ملی بریتانیا با باقی ماندن در اتحادیه اروپا بر اساس توافقی اصلاح شده بهتر تامین خواهد شد. این امری است که ما هر دو خواستار تحقق آن هستیم و برای بدست آوردن آن در ماه های آینده تلاش خواهیم کرد.»

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در این کنفرانس خبری گفت: «در اروپا ما یک اصل مهم داریم: اگر یک کشور عضو تقاضا و احتیاجی دارد ما گردهم می آییم و درباره آن درخواست گفتگو می کنیم. هرچند اصول اساسی و خط قرمزی وجود دارد که باید به آن احترام گذاشته شود. مثلا آزادی تجارت و جا به جایی نیروی کار بخشی از آن اصول هستند.»

دیوید کامرون در حالی برلین را ترک می کند که روز پنجشنبه با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز در پاریس دیدار کرده بود. فرانسوا اولاند در این دیدار خواستار باقی ماندن بریتانیا در بزرگترین مجموعه تجاری جهان شده بود اما دیوید کامرون گفته بود که وضعیت فعلی در اروپا به اندازه کافی خوب نیست.

دیوید کامرون قرار است پیشنهادات خود برای اصلاحات در اروپا را در اجلاس سران این اتحادیه در ۲۵ و ۲۶ ژوئن مطرح کند. او در جریان تبلیغات انتخاباتی خود، وعده برگزاری همه پرسی در مورد باقی ماندن بریتانیا بعنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در اتحادیه اروپا را داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی

آلمان کاردار ایران را بر سر پرونده تلاش برای آتش زدن یک کنیسه در بوخوم احضار کرد