آغاز رایزنی های کامرون با سران اتحادیه اروپا بر سر طرح اصلاحات پیشنهادی

آغاز رایزنی های کامرون با سران اتحادیه اروپا بر سر طرح اصلاحات پیشنهادی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه میزبان ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا بود. در این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات مختلف از جمله تلاش های لندن برای ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا و نوع تعامل بریتانیا با این اتحادیه در آینده گفتگو کردند.

این نخستین دیدار از سری ملاقات هایی است که دیوید کامرون قصد دارد طی هفته جاری با سران کشورهای مهم اروپا از جمله آنگلا مرکل صدر، اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در خصوص آینده اروپایی بریتانیا انجام دهد.

نخست وزیر بریتانیا چندی پیش در جریان نشست سران کشورهای اروپایی در ریگا، ماندن در اتحادیه اروپا را مشروط به اصلاحاتی کرده بود که رسیدن به توافق بر سر آنها با اعضای این اتحادیه از دیدگاه او نیازمند زمان و در عین حال بسیار دشوار خواهد بود. تغییر در سیاست های مهاجرتی اروپا از جمله مواردی است که در طرح اصلاحی کامرون بر آن تاکید شده است.

مسئله بازنگری در رابطه بریتانیا با اتحادیه اروپا از جمله موضوعاتی است که کامرون در مبارزات انتخاباتی وعده طرح و بررسی آن را داده بود. او در تلاش است پیش از برگزاری همه پرسی در خصوص ماندن در این اتحادیه که زمان آن پایان سال ۲۰۱۷ اعلام شده، طرح پیشنهادی خود را برای انجام اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا با مقامات اروپایی در میان بگذارد.

گفته شده تنها افراد دارای ملیت بریتانیایی، ساکنان ایرلند و اتباع کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع که اغلب آنها پیش از این جزو مستعمرات امپراطوری بریتانیا بوده اند به همراه اتباع کشورهای مالت و قبرس ساکن در بریتانیا که کشورهایشان عضو این جامعه و در عین حال عضو اتحادیه اروپا هستند حق شرکت کردن در این همه پرسی را دارند. رفراندومی که قواعد آن بیشتر شبیه انتخابات قانونگذاری در بریتانیا است تا انتخابات محلی و اروپایی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد