مرحله نهایی مسابقه آواز یوروویژن؛ بیشترین شانس برنده شدن برای سوئد، روسیه یا ایتالیا

مرحله نهایی مسابقه آواز یوروویژن؛ بیشترین شانس برنده شدن برای سوئد، روسیه یا ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرحله نهایی مسابقه آواز یوروویژن با شرکت ۲۷ فینالیست شنبه شب، دوم خرداد برگزار می شود. سوئد، روسیه و ایتالیا بیشترین شانس برنده شدن در شصتمین سال

آگهی

مرحله نهایی مسابقه آواز یوروویژن با شرکت ۲۷ فینالیست شنبه شب، دوم خرداد برگزار می شود.

سوئد، روسیه و ایتالیا بیشترین شانس برنده شدن در شصتمین سال برگزاری این مسابقات را دارند. اتریش میزبان سال قبل که با درخشش کونچیتا وورست برنده شده بود، بر اساس یک سنت، امسال نیزبرای دومین بار میزبان این مسابقات است.

بوگی، نماینده مجارستان که می گوید پیام آهنگش ترویج صلح و علیه جنگ است، می گوید: «به نظر من در هر اجرایی مهم است که آواز با یک پیام همراه باشد. معتقدم که جوهر هنر همین است. بهمین خاطر واقعا افتخار می کنم که می توانم کشورم را با این آهنگ نمایندگی کنم زیرا این چیزی است که مرا از خواننده های دیگر متمایز می کند.»

النور حسین اف، نماینده آذربایجان در یوروویژن که در سال ۲۰۱۴ در مسابقه او سس ترکیه برنده شده بود و برای دومین بار در این مسابقه شرکت می کند، می گوید: «در آهنگ من پیامی وجود دارد و پیام اصلی من این است: تسلیم نشو. در زندگی هر آنچه برایتان پیش بیاید، نباید تسلیم شوید. نیروهایی در شما وجود دارد که به کمک انها می توانید برای آینده بهتر و برای شاد زیستن، مبارزه کنید.»

آندرا هاجاگو، خبرنگار یورونیوز از وین و محل برگزاری مسابقه یوروویژن می گوید: «برگزاری شوها تنها به استادیوم ختم نمی شود. برنامه های متنوعی در چند هفته گذشته برای دوستداران یوروویژن در شهر وین تدارک دیده شده بود.»

وین پر از برنامه های گوناگون خصوصا در میدان رات هاوس پلتز است. تمام میدان پر از دخترانی است که با گذاشتن ریش خود را شبیه کونچیتا وورست برنده سال گذشته مسابقه یوروویژن کرده اند.

یکی از این دختران می گوید: «خیلی سرگرم کننده است. تنها فرصتی است که همه از سراسر اروپا در کنار همدیگر و همراه با استرالیا که امسال شرکت کرده، جشن موسیقی برگزار کنیم. من عاشق این رویدادم که هر کشوری چیز خاصی ارائه می کند و با زبان خودشان می خوانند. واقعا عالی است.»

شنبه شب می توانید شاهد فینال یوروویژن سال ۲۰۱۵ باشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«ارکستر سبزیجات» در وین؛ اجرای موسیقی با سازهایی که هویج و بادمجان هستند

گروسی: تهران باید برای ذرات اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده توضیحات فنی ارائه کند

پخش صدای هیتلر از بلندگوی یک قطار در اتریش؛ دو مظنون شناسایی شدند