از مشاور"جان بر کف" اردوغان تا استخدام جلاد در عربستان

از مشاور"جان بر کف" اردوغان تا استخدام جلاد در عربستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

ترکیه: مشاور “جان بر کف” اردوغان

یغیت بولوت، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، هفته گذشته و در جریان یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: «حاضر است با دو هفت تیر و صدها گلوله از رئیس جمهوری ترکیه دفاع کند.او همچنین گفته است که تا زمانی که زنده است، احدی نمی تواند به اردوغان آسیب برساند.»

آقای بولوت این سخنان را در توضیحِ خبر جنجال برانگیز روزنامه حریت بیان کرده است؛ این روزنامه هوادار آقای اردوغان پس از انتشار حکم اعدام محمد مرسی، رای دادگاه را حکمی علیه رئیس جمهوری 52 درصدی توصیف کرده اما دقت نکرده بود که علاوه بر رئیس جمهوری مخلوع مصر، قدرتمندترین سیاستمدار ترکیه هم با همین میزان رای به کاخ ریاست جمهوری راه یافته است.

یونان: به تابلوهای جاده ای اعتماد نکنید

خواننده این خبر، طبیعتا از اهالی شمال یونان نیست و با الفبای یونانی هم آشنایی ندارد. به هر حال اگر احیانا قصد مسافرت به این کشور زیبا را دارید و می خواهید در جاده های شمال آن رانندگی کنید، به شما توصیه می کنیم برای یافتن مسیر از دستگاه جهت یاب ماهواره ای یا همان (GPS) استفاده کنید چون اعتمادی به تابلوهای اعلام مسافت نیست؛ تابلوی اول به زبان یونانی فاصله تا فرودگاه را یک و نیم کیلومتر و مسافت باقی مانده تا شهرهای کاوالا زانتی را به ترتیب 40 و 29 کیلومتر نشان می دهد.

چند کیلومتر جلوتر، یک تابلوی مشابه، اما این بار به زبان انگلیسی، کماکان برای مقصدهای مشابه، فاصله های مشابه را نشان می دهد.

### فرانسه: فُک دوست داشتنی

از یک سال پیش «یو» در ساحل جنوب غربی فرانسه در کنار اقیانوس اطلس زندگی می کند. این فُک خردسال به سراغ موج سواران و گردشگران می رود و وقتی هوا آفتابی است با توریست ها حمام آفتاب می گیرد. با این حال «یو» ی خبرساز، یک جانور وحشی دویست کیلوگرمی است و حضورش می تواند برای انسان ها خطرآفرین باشد.

Le phoque You "trop affectueux" avec surfeurs de Carcans. http://t.co/SJGz6xdpr7pic.twitter.com/Nugi8orkom

— France Bleu Gironde (@Bleu_Gironde) 11 Mai 2015

با این همه «یو» هم از همسن و سالانش عقب نمانده و یک صفحه فیسبوک دارد.

عربستان سعودی جلاد استخدام می کند

در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز کاملا از بحران اقتصادی رها نشده اند و پیدا کردن یک قرارداد کار ثابت برای بسیاری از جوانان به یک رویا بدل شده، انتشار آگهی استخدام جلاد در پادشاهی عربستان سعودی، به یکی از پربیننده ترین اخبار رسانه های اروپایی بدل شد. انتشار این آگهی به همراه افزایش چشمگیر شمار مجازات اعدام در این کشور، اعتراض نهادهای حمایت از حقوق بشر را برانگیخته است.

یک راه حل ایتالیایی برای اشتغال مهاجران

در شهر پزارو در حاشیه دریای آدریاتیک، مقامات محلی ایتالیا به مهاجران غیرقانونی و پناهجویان اجازه می دهند تا به صورت رایگان در مکان های عمومی کار کنند. این افراد در ازای کار در پارک ها و کمک به کارمندان دولت در ادارات، حقوق نمی گیرند اما از غذا و جای خواب رایگان استفاده می کنند. این طرح با اینکه سر و صدای بسیاری در رسانه های ایتالیا به راه انداخت اما تا کنون با موافقت مهاجران و مقام های محلی با موفقیت اجرا شده است.

اگر مایل به خواندن مطالب بیشتر از چهارگوشه جهان هستید می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید

http://www.farmersjournal.ie/farmer-writes-a-case-of-a-bull-with-a-broken-penis-180801/
http://www.hurriyetdailynews.com/erdogans-chief-advisor-has-prepared-guns-ready-to-die-for-boss.aspx?PageID=238&NID=82688&NewsCatID=338
http://www.taz.de/FuckUp-Nights-in-Berlin/!160263/
http://www.punemirror.in/sports/others/Title-fight/articleshow/47311663.cms
http://www.alquds.uk/?p=394098
http://www.ansa.it/sito/videogallery/italia/2015/05/20/pompei-in-cura-i-calchi-vittime-eruzione-vesuvio_2b3a6081-0e10-4393-9366-c451254b9c52.html
http://www.francebleu.fr/infos/surf/le-phoque-you-seme-la-panique-au-milieu-des-surfeurs-de-carcans-2343691
http://www.thrakitoday.com/2015/05/pinakides-gia-xanthi-trelathikan-deixnoyn-lathos.html
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/primarul-orasului-targu-carbunesti-a-ocupat-stadionul-cu-nunta-fiicei-sale-si-a-trimis-echipa-sa-joace-la-40-de-km-distanta.html
“http://www.linkiesta.it/richiedenti-asilo-lavoro”: http://www.linkiesta.it/richiedenti-asilo-lavoro

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

خبرگزاری‌های بزرگ دنیا عکس همسر ولیعهد بریتانیا را از روی خروجی‌های خود حذف کردند