تقسیم مسئولیت پناهجویان مدیترانه میان اعضای اتحادیه اروپا

تقسیم مسئولیت پناهجویان مدیترانه میان اعضای اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان نشستی خبری، اتحادیه اروپا از تدابیر تازه این نهاد در برحورد با مشکل پناهجویان مدیترانه خبر داد.

آگهی

مسئولان اتحادیه اروپا در جریان نشستی خبری، از اقدامات تازه این نهاد برای مدیریت معضل ورود پناهجویان غیرقانونی از آبهای مدیترانه به خاک این قاره خبر دادند.

کارکردن نزدیک با کشورهای مبدا به منظور متلاشی کردن شبکه های قاچاق انسان، اختصاص بیش از پیش بودجه و اعتبار به امور مهاجران (۸۹ میلیون یورو) و تقویت حضور کشتی های نظامی اروپایی در دریاها (۲۷ میلیون از کل بودجه) از جمله این اقدامات هستند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در جریان این نشست گفت: «هدف بلند مدت ساختاری، حل ریشه ای جاری شدن این موج عظیم انسانی است که یک شبه متوقف نخواهد شد. اقدامات فوری هم شامل نجات جان افراد و نگهداری از نجات یافتگان… تقسیم مسئولیت برای حفاظت از آنها و مبارزه با قاچاقچیان است.»

تقسیم منصفانه مشکل میان همه کشورهای عضو بر اساس درآمد ناخالص ملی، همکاری نزدیک با شورای امنیت سازمان ملل و از کار انداختن الگوی کاری کنونی قاچاقچیان نیز از جمله این تدابیر هستند.

همچنین قرار است در اواخر سال جاری میلادی نشست مشترکی با اتحادیه آفریقا در مالت برگزار شود که هدف آن ایجاد شبکه ای از مسئولیت های مشترک اروپایی-آفریقایی است.

در این نشست همچنین اعلام شد پناهجویانی که دلیل موجهی برای پناهندگی ندارند، به کشورهای مبدا بازگردانده خواهند شد.

مسئولان اروپایی از بریتانیا و ایرلند خواستند تا به این برنامه فوریتی بپیوندند. کشورهای متمول اروپایی با سهمیه بندی پذیرش مهاجران مخالفت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

واکنش های مختلف به فاجعه انسانی در دریای مدیترانه

سیاستهای اتحادیه اروپا برای مواجهه با ورود مهاجران غیر قانونی