یک هفته تا انتخابات بریتانیا، رقابت تنگاتنگ محافظه کاران و کارگرها ادامه دارد

یک هفته تا انتخابات بریتانیا، رقابت تنگاتنگ محافظه کاران و کارگرها ادامه دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که تا پایان مبارزات انتخاباتی در بریتانیا تنها چند روز باقی مانده است، نظر سنجی ها حاکی از آن است که هر دو حزب کارگر و محافظه کار با کسب 34

آگهی

در حالی که تا پایان مبارزات انتخاباتی در بریتانیا تنها چند روز باقی مانده است، نظر سنجی ها حاکی از آن است که هر دو حزب کارگر و محافظه کار با کسب 34 درصد آرا، رقابت تنگاتنگی خواهند داشت.

مناظره انتخاباتی پنجشنبه شب رهبران سه حزب محافظه کار، لیبرال دموکرات و کارگر بریتانیا نیز موجب تغییر این وضعیت نشد، با این حال برخی نظر سنجی ها نشان می دهد که دیوید کامرون در این مناظره از دو رقیب خود موفق تر عمل کرده است.

یکی از فاکتورهای مهم پس از انتخابات بریتانیا، سناریوهای احتمالی ائتلاف احزاب سیاسی برای تشکیل دولت آینده این کشور خواهد بود.

اد میلیبند رهبر حزب کارگر بار دیگر در این مورد گفت که حاضر با معامله با حزب ملی اسکاتلند نخواهد بود.

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند پیش بینی کرد که آقای میلیبند بدون همکاری با دیگر احزاب قادر به پیشبرد سیاست های خود نخواهد بود.

در این حال، موضع گیری روزنامه ها در روزهای اخیر افزایش یافته است.

جان مک للان، از جامعه روزنامه نگاران اسکاتلند گفت: «روزنامه ها به طور سنتی دوست دارند که با نوسان آرا، نفوذشان را نشان دهند. در عین حال، آنها ترجیح می دهند که در جناح بازنده نباشند. آنها می خواهند بانفوذ بنظر بیایند اما می خواهند مطمئن باشند که بر اسب برنده شرط می بندند.»

با توجه به اینکه احتمال کسب اکثر کرسی های مجلس برای هیچکدام از احزاب ممکن نیست، احتمال می رود محافظه کاران بار دیگر با حزب لیبرال دموکرات ائتلاف کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوضاع اقتصادی بریتانیا در آستانه انتخابات پارلمانی

رشد اقتصادی در بریتانیا: واقعیت یا افسانه؟

یک هفته تا تصمیم گیری بزرگ رای دهندگان بریتانیایی