اوضاع اقتصادی بریتانیا در آستانه انتخابات پارلمانی

اوضاع اقتصادی بریتانیا در آستانه انتخابات پارلمانی
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که مردم بریتانیا خود را برای انتخابات پارلمانی هفتم مه آماده می کنند، آمار و ارقام اقتصادی این کشور عملکرد حزب محافظه کار حاکم را نمایان

آگهی

در حالی که مردم بریتانیا خود را برای انتخابات پارلمانی هفتم مه آماده می کنند، آمار و ارقام اقتصادی این کشور عملکرد حزب محافظه کار حاکم را نمایان ساخته است.

نرخ رشد اقتصادی بریتانیا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به سه ماهه آخر سال گذشته میلادی به نصف رسیده و تنها ۰.۳ درصد بوده است.

از سوی دیگر براساس آمار موسسه مالی مارکیت میزان سفارشات بخش صنعت نیز با رکود مواجه بوده است. شاخص این نهاد از ۵۴ واحد در ماه مارس به ۵۱.۹ واحد در ماه آوریل رسیده است.

جان راندولف، کارشناس آژانس اقتصادی آی اچ اس می گوید: «رشد ۰.۳ درصدی در سه ماهه اول سال مایوس کننده بود. فعالیتهای صنعتی نیز روندی نزولی دارند. اما دلیل این روند چیست؟ ارزش بسیار بالای پوند، کندی روند رشد اقتصادی در اروپا، همچنین مصرف کنندگان و شرکتها نیز پیش از انتخابات کمی محتاط هستند.»

با این وجود آمار مربوط به اشتغالزایی در بریتانیا از سال ۲۰۱۱ نشان می دهد اقتصاد این کشور حدود ۱ میلیون ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهد اقتصاد بریتانیا مدتی است به میزان بالای مصرف داخلی خود تکیه دارد. میزان وامهای اعطایی به خانوارها و شرکتها روندی صعودی به خود گرفته است.

در نهایت نرخ صفر درصدی تورم در ماه مارس سال جاری سیاستگذاران بانک مرکزی را برای ایجاد تغییر در سیاست پولی خود و افزایش احتمالی نرخ بهره این نهاد ترغیب نخواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش تولیدات داخلی قطر؛ از کارآفرینی و تأمین نیاز داخلی تا صادرات

آمریکا به دنبال ساختن کارخانه تولید تراشه است اما به اندازه کافی کارگر ندارد

ثبت بالاترین نرخ رشد اقتصادی در ۲۵ سال گذشته؛ صادرات ویتنام به ۳۷۱.۸۵ میلیارد دلار رسید