راهپیمایی روز کارگر در آتن، مادرید و مسکو

راهپیمایی روز کارگر در آتن، مادرید و مسکو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز کارگر در آتن، پایتخت یونان با راهپیمایی دهها هزار تن و تحت تاثیر سیاست ریاضت اقتصادی برگزار شد. یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان که به کارگران

آگهی

روز کارگر در آتن، پایتخت یونان با راهپیمایی دهها هزار تن و تحت تاثیر سیاست ریاضت اقتصادی برگزار شد.

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان که به کارگران ملحق شده بود گفت که دولت در مذاکرات خود با وام دهندگان بین المللی از «خطوط قرمز» عبور نخواهد کرد.

امسال در اسپانیا شمار تظاهرکنندگان نسبت به سالهای پیش بیشتر و شعار اصلی معترضان، پایان دادن به بحران مالی در این کشور بود.

اقتصاد اسپانیا به تدریج در حال خروج از رکود اقتصادی است اما نرخ بیکاری در این کشور هنوز سرسام آور است و به ۲۸ درصد می رسد. حقوق کارگران نیز از چهار سال پیش افزایش نیافته است.

در مسکو حدود یکصد هزار نفر در راهپیمایی روز کارگر شرکت کردند. پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی، این دومین بار است که این مراسم در میدان سرخ برگزار می شد.

یکی از راهپیمایان گفت: «این یک روز تعطیل برای صلح و برای کار است. من عاشق مسکو هستم. به همین دلیل هر سال در مراسم این جشن شرکت می کنم.»

دیگری افزود: «من در حال حاضر با روند سیاسی در کشور و با رییس جمهورمان موافقم. به همین دلیل اینجا هستم.»

امسال، جشن اول ماه مه در مسکو یادآور دوران اتحاد جماهیر شوروی بود. این روز در ستایش از کمونیسم، با شکوه و عظمت بسیاری برگزار می شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟